Nekromanti Dålig stil

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Jag har upptäckt att många på det här forumet säger att de är emot personangrepp och att de vill ha bättre stil på forumet. Samtidigt är det många som ändå tycks ge sig in i debatter enbart för att kunna trycka ner och motbevisa någon annans åsikt. I all ärlighet så har även jag på vissa dåliga dagar antagligen syndat på detta sätt men jag måsste ju säga att vi måsste få bättre stil.

När man postar något på forumet så är det på grund av att man vill ha feedback i form av råd, tips eller kanske några vänliga 'grattis vilken bra idé'. Istället så verkar risken stor att man får några 'stick', 'vi gillar inte dig' eller den klassiska 'du är ju dum'. Jag kan själv bara ändra på mitt eget beteende men vädjar nu till er andra att ransaka er och om ni upptäcker att även ni är syndare så byt stil. Annars kommer man snart inte ens våga posta nya medelanden på det här forumet.

Tack för mig.

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Tycker jag med!

Efter att ha plåstrat om mig, masserat ömma ställen på min kropp, tagit en kall dusch och för närvarande sitter framför datorn med en ispåse över ögat på grund av senaste kriget på rollspelsforumet så kan jag inte annat än hålla med dig. Diskussionerna måste bli mer akademiskt korrekta (naturligtvis även mina egna inlägg) samtidigt som vi alla måste lära oss att skilja på sak och person i våra diskussioner. Att angripa en sak eller en företeelse ska aldrig behöva uppfattas som ett personangrepp. Direkta personangrepp bör kanske egentligen förbjudas helt genom ett slags varningssystem, dvs första varningen, andra varningen, tredje varningen och därefter bannlysning från alla forum under en viss tid.

Jag vet vad ni tänker: "Och det ska komma från dig som är jävligast av alla!" Nåväl, jag tänkte jag skulle dra mitt strå till stacken och lägga om stilen."

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
DITO (Nästan NT)

Tycker att Shadows förslag låter bra.....
...man kan ju sätta ett ET inom parentes efter sitt ämne; Elak Text....../images/icons/crazy.gif Så kan man ju läsa inlägget om man vill eller inte!

"When the DM laughs it is already to late"
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Vänta nu lite...

"När man postar något på forumet så är det på grund av att man vill ha feedback i form av råd, tips eller kanske några vänliga 'grattis vilken bra idé'."

Varför får man inte debattera? Varför får man inte tycka emot någon annan? Varför får man inte motbevisa det som den personen säger? Det här är trots allt ett diskussionsforum...

/Gollum - som ska ringa ett samtal nu

Drakens Tand dundrar vidare på nya äventyr - http://www.alfaweb.nu/dt/
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Vänta nu lite...

Tror att tanken är att skilja mellan debatt och personangrepp....Det är ju inte riktigt samma sak alltid!

"When the DM laughs it is already to late"
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Vänta nu lite...

/Gollum - som ska ringa ett samtal nu

Det låter som ett förtäckt hot... ("jag ringer ett samtal, han kommer inte klaga länge till. HAHAHA!")

/images/icons/wink.gif
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Visst !!

Håller med dig attt det är trist när man råkar ut för det. Så länge man ger sig in i disskutionen och den är konstruktiv så är det ju helt ok, elelr hur. Men det är ju som du säger, ibland så blir den OT och då flippar det ut.
Så visst, man måste ju hålla sig i skunnet så att det inte bir sådana trista disskutioner.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Re: Vänta nu lite...

Ajdå, du lyckades läsa mellan raderna... =)

/Gollum - som redan ringt samtalet och nu väntar på att männen i vita rockar skall komma

Drakens Tand dundrar vidare på nya äventyr - http://www.alfaweb.nu/dt/
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Re: Vänta nu lite...

"Tror att tanken är att skilja mellan debatt och personangrepp....Det är ju inte riktigt samma sak alltid!"

Riktigt, men det verkade inte så på honom. Alla som försöker motbevisa något som någon annan säger gör personangrepp lät det som. Vilket ju är helt fel.

/Gollum - som har fem burkar cola som står till höger om honom

Drakens Tand dundrar vidare på nya äventyr - http://www.alfaweb.nu/dt/
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,789
Location
Göteborg
Bra sagt [nt]

Ville ju inte vara sämre än att ge en positiv kommentar också.
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Re: Vänta nu lite...

Nej nej nej! Take it easy. Jag är här för att försvar mig själv.

Vad jag menade var att man, även om man tycker att en idé låter fånig, en fråga är dum, eller vad som än kan hända, skall försöka vara lite finkänslig. Visst får du påpeka att DU tycker att någon har fel som du gjort mot mig nu men ta det lite lugnt. Istället för att dra en "fan va fel du har. Du borde ju skrivas in någonstans för det skall vara på det här sättet." så kan du skriva: "Det är väll ett sätt att se på det men tror du verkligen inte att det borde vara så här." Försök respektera folk. Vi är här för att diksutera och kanske ändra någons åsikt men om du kallar någon för dum och helt barupt säger att han har helt fel så kommer han alldrig att släppa sin åsikt. DU måsste ta det lite lugnt och försöka mjuka upp den vars åsikt du inte gillar.

Du är en ambasadör för din åsikt. Låt oss inte starta ett krig.

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jo, det du säger verkar låta riktigt vettigt. Men man kan vara så fast vid sina egna åsikter att man vill, oavsett om man "råkar" göra någon ledsen eller arg.

Om någon dessutom skulle skriva att Iron Maiden gör dålig musik eller att Judas Priest är ett packe idioter som inte kan göra musik så skulle jag ta det mycket personligt. Bara påpekade detta sista då jag redan VET att de gör den bästa musiken som man kan lyssna på!

/Seinet Wintermute - Lyssnar just nu på Iron Maiden - The Angel And The Gambler

 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Nja... [OT]

USCH!!!
Det SKALL vara metal och helst Heavy! Dock så går Nightwish, Blind Guardian, Helloween, Accept, Stratovarius, Edguy och en massa andra band också bra...

Fast och andra sidan så dissar ju jag och mina vänner Black- och Deathmetal /images/icons/smile.gif

/Seinet Wintermute - HATAR Hiphop, Soul, R'n'B, Twostep och en massa annat

 
Top