Vianor var bra. De åkte hem till mig, fixade och donade och sen var det klart. Okej, det kostade pengar men ibland måste man. Rekommenderas.
Fick även förmaningen att aldrig, aldrig använda punkaspray.
Jag vet inte exakt vad, men när jag kom hem från jobbet i går noterade jag att höger bakdäck såg lite vekt ut, som om trycket var dåligt. "Jaha, jag kollar lufttrycket när jag ska åka nästa gång då" tänke jag och tog mig en tupplur, lagade mat, åt och så vidare. Sen när jag tar min kvällspromenad ser jag att sagda däck är tomt. Och mitt reservdäck visade sig mer eller mindre tomt det med. Och gatan jag stod på var det parkering förbjuden fredagar 02-16. Mitt enda alternativ var en däckjour, eller stå kvar och få böter under natten för att sedan köpa nytt och försöka byta själv under dagen idag. C'est la vie.
"Varför gillade inte däckkillen punkaspray?"
Tydligen och det här bad jag inte om källreferenser på, så innehåller punkaspray kemikalier som de inte får jobba med. Dels är det tydligen ett helvete att få bort, och dels är det för giftigt (giftbiten var det värsta tydligen). Han var en äldre herre med gråsprängt skägg och förtroendeingivande kulmage, så jag kände inte att jag skulle börja argumentera om det orimliga i att det såldes produkter som var direkt skadliga.
Jag hittade en länk om dess farlighet, däremot inte om dess giftighet: Se vilken fin länk.
Ett av argumenten för är ju att du kan köra me det en ganska bra bit.
Motargument är ju att däckkillarna som byter brukar bli lacka eftersom det blir ett helvetes klet. Av vad jag har hört i alla fall. De måste ju tvätta bort och grejja innan de kan montera det nya däcket på fälgen.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.