Nekromanti Cykla INTE på lyset …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Det är förstås en självklarhet att inte framföra någon sorts fordon under påverkan av rusdrycker.

Eller åtminstone BORDE det vara en självklarhet. Men en av de första sakerna som påverkas är dessvärre omdömet.

Vilket såklart ledde till att jag skulle cykla hem från partajet jag bevistat. Vilket såklart ledde till en ofantlig jättevurpa. Min vana trogen tog jag emot mig med ansiktet.

Här följer ett fotografi av en dum jävel som bara har sig själv att skylla (och som är glad att han har alla tänder kvar):

 

Attachments

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Aj aj...

Om det är någon som helst tröst så tycker jag att du ser cool och lite farlig ut. När töntar (som jag) gör illa sig så ser de liksom bara ut som offer - men inte den sortens offer som manar till medömkan och sympatier - utan som den sortens offer som lockar till skratt blandat med "slå sig för pannan"-pinsamhet; liksom, det syns på dem att de gjort illa sig på något fånigt sätt - typ att de ramlat när de försökt knyta sina skosnören, eftersom de blev så förvirrade när de märkte att de ju hade kardborreband på skorna.

Men så finns det dem som liksom bara ser hårdare och tuffare ut när de har fått en smäll. De har inte blivit skadade i ett kripplande system såsom Riddle of Steel, utan snarare fått lite nednötning i ett system såsom D&D, och de kan fortfarande fajtas på full förmåga; men nu är de dessutom uppretade. Så ser du ut. Lite av det där "jag har blivit en hård man för att jag levt ett hårt liv"-stuket, men inte så mycket att det lett till Christer Petterson-dekighet. Utan mer "jag råkade vara på fel plats vid fel tillfälle. Men... Det är inget att gnälla över. Någon behövde ta konsekvenserna, och det föll på mig att göra det. Jag valde att ta smällen, för jag visste att jag var man nog att kunna göra det", osv.

Det är förstås möjligt att jag överanalyserar detta en aning :^)

---

Nä, vad jag ville säga var: Hoppas det inte ömmar alltför mycket. Ta det lugnt, och vet att du har mina sympatier.
 
G

Guest

Guest
Ajdå! Men det händer. Jag drog omkull en gång, var riktigt radiostyrd, fast jag var inte tuff nog att ta mot med huvudet utan sträckte fram händerna. Resultatet blev att jag fick åka in till sjukan dagen efter och "borsta" ut grus och sand ur händer och armbågar...

Självklart säger man inget om vurpan till sina kamrater utan men drar en historia om hur man sprang på ett gäng NSF-muppar.

Krya på dig...

EDIT: Är det D&D böcker jag ser i bakgrunden? :)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,905
Location
Port Kad, The Rim
En gång försökte jag cykla på lyset; jag var student i Lund för >25 år sedan. Men innan jag hade vurpat, fattade jag hur farligt det var och ledde cykeln hem istället. :kaffe:
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,709
Location
Värnhem, Malmö
Med risk för att förtroendet för redaktionens goda omdöme urholkas vill jag bestämt säga att jag inte minns hur jag ådrog mig de flesta av de skador jag upptäckt. Till mitt försvar var jag på festival, och framförde åtminstone inte något fordon.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Påminner lite om när en kompis cyklade hem på fyllan och ramlade och lyckades på något sätt trassla in benen i cyckelramen så att han inte kunde komma loss.

Han låg där intrasslad i cykeln och ringde efter hjälp, mycket komiskt tyckte alla andra som också var på lyset :gremsmile:.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Läst nånstans att man kan förlora vanliga körkortet även om man enbart framför en cykel på fyllan. En varning till alla presumtiva styrfyllon. :gremgrin:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Aj aj aj!

Dagens tips: Min kollega skyddade också händerna med ansiktet och lyckades inkassera kr 10 000 för sitt fejs på sin försäkring. Det är maxbeloppet om man är kring de 40, och man får det bara en gång.

Själv cyklade jag olycksfritt omkring runt halva Umeå full som ett ägg på Brännbollshelgen - dagen efter när jag var nykter och skötsam lyckades jag drulla omkull och skrapa mig på kroppen. Som tur var bar jag cykelhjälm, för skallen klonkade i trottoaren så det sjöng om det. Sån hade jag såklart inte när jag var packad - farligt och dumt.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
magoo said:
Dagens tips: Min kollega skyddade också händerna med ansiktet och lyckades inkassera kr 10 000 för sitt fejs på sin försäkring. Det är maxbeloppet om man är kring de 40, och man får det bara en gång.
Jag är tveksam till att belasta mitt försäkringsbolag (och därmed alla andra försäkringstagare) för något som så uppenbart bara är mitt eget fel.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Mmmmm, men försäkringar är till för att betala olycksfall, annars är det onödigt att betala in försäkringspremier, eller?

Ärr i ansiktet kan vara till besvär, för ni som måste raka er vill säga.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Hmmm. Den där frisyren...

Är du:
1. Precis hemkommen efter vurpan?
2. Nyligen uppstigen med knullrufset kvar?
3. Bara nyss uppstigen?

Min personliga gissning (och förhoppning) är alternativ 2. Har jag rätt?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Man har ju tyvärr gjort samma sak som du Dante...
Gjorde en vurpa deluxe med cykelen & såg på ett ungefär ut som du i ansiktet + skrubbade knän & armbågar...

/ Johan K, som numera _alltid_ tar buss, taxi eller apostlahästarna när man varit ute & festat..
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Eh, nja, det är väl inte hela sanningen. Det finns tyvärr något som heter "Opålitlighet i nykterhetshänseende" vilket betyder att om du stoppas upprepade gånger på lyset med din cykel så ryker körkortet. Eller om du omhändertas pga fylla upprepade gånger. Används inte allt för ofta mig veterligt, men det finns lagstöd för det.


Storuggla, du anses helt enkel vara en svamp
 
Top