Nekromanti Cyclop till DoD

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
är det någon som av en anledning har en cyclop SLP/monster
till vilket DoD som helst, den behövs till chronopia pga. nekromagen som har en magi som heter mörker-koloss där dom föreslår just cyclop så PLEASE!

First i was blind, now i can see.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Statsen är iaf:
STY: 4T6+6 (20)
STO: 2T6+30 (37)
FYS: 2T6+10 (17)
SMI: 2T4 (5)
INT: 2T6 (7)
PSY: 2T6+3 (9)
KAR: 1T4 (3)

Naturligt skydd: 0

/[color:green]Han</font color=green> som sade "Jag siktar mot hans ena öga" när hans RP slogs mot cyklop
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Men...

...om du som SL behöver en Cyklop, eller vad som helst för annat monster till en go ocj fin SLP. Då är det ju för ___ fan bara att skapa en egen. Ja menar, det behöver ju inte vara exakta värden, det kan ju alltid vara en super stark, mega mäktig cyklop dom råkar möta. Eller varför inte en stendum, super svag och mega mesig dom råkar möta.

Till alla SL, låt FANTASIN flöda

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
jaha...särbarn!

om du hade bekymrat dig med att läsa hela mitt inlägg hade du sett att det var till en nekromag
(alltså ett yrke en RP är) som cyclopen behövdes...alltså för att inte vara partisk och göra cyclopen för bra eller för kass så tänkte jag att det redan fanns en cyclop till det oerhört stora spelet DoD vilket det också fanns. duh!

First i was blind, now i can see.
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Stort tack ska du ha..men dess färdigheter och förmågor vore ju också väldigt trevligt.

förresten vilket DoD kommer Cyclopen ifrån.

First i was blind, now i can see.
 

Kowalski

Veteran
Joined
3 Mar 2001
Messages
43
Location
Linköping
I monsterboken I ger dom följande värden:

STY:4T6+6 (20)
STO:2T6+30 (37)
FYS:2T6+10 (17)
SMI:2T4 (5 )
INT:2T6 (7)
PSY:2T6+3 (9)
KAR:1T4 (3)

Naturliga vapen:
2 Nävar 25% (FV5)
1 Spark 25% (FV5)

Naturligt skydd:0

I Monsterboxen ger dom följande variant:

STY: 40
STO: 58
FYS: 17
SMI: 10
INT: 7
PSY: 9
KAR: 3

Naturliga vapen:samma som ovan

Naturligt skydd: 2 poängs hud.

Båda varianterna behärskar någon form av närstridsvapen/träklubba FV 6-7

Förstår jag det riktigt att det bara är värdena du är ute efter som typvärden till en egentligen helt annan varelse "mörkerkoloss" eller är vill du ha en cyklop "individ" med karaktärsdrag och det hela?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Jag ville inte skriva med cyklopers färdigheter för att de är så orealistiska för att de är så låga och få. Inget jag själv brukar tänka på. Träklubba är deras favvovapen (i EDD, monsterboken) men med deras STO (3,5-4,5 m) så borde de kunna använda en mindre trästam.

Deras förmågor är följande. De har små vingar som de kan flyga rätt uppåt med. Grön, knottrig hy, ofta spretande lila hår och ögat kan de plocka bort och kika runt hörn med.

/[color:green]Han</font color=green> som bara skojade angående cyklopens förmågor. De är bara som en jättemänniska med 1 öga
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
nja det var väl mest om den hade några speciella förmågor som ondaögat till exempel. och jag tror nog jag tar grottrollets färdighets värden om jag använder den som SLP någon gång.....(faan i mej dom sugigaste FV jag sett!)

tack i alla fall.

First i was blind, now i can see.
 
Top