Nekromanti Cyberteknik

Stearn.com

Veteran
Joined
3 May 2001
Messages
130
Location
Sollentuna
Tjo!
Jag behöver lite tips till mitt rollspel. Nu gäller det Cyberteknik datorer och sånt som e in opererat i kroppen även en arm helt mekanisk.
Kom med några bra förslag så e jag tacksam.

/När tiden står still kommer vi ochså att göra det?
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Cyberteknik!

Ook! Här kommer lite idéer då:

VARNING! Följande material kommer från en vansinnig hjärna som sysslar med dessa tankebanor dagligen. Normala sinnen kan ta skada.

SENSOROUND
Rörelsesensorer runt skallen, främst bakåt. Detta kopplat till nerverna på ett sådant sätt att personen känner värme eller kyla eller smärta (valfritt) i axlarna(sidan, bakifrån) eller bröstet (framifrån) när någon kommer inom sensorernas räckvidd. Intensivare känsla ju närmare personen inkräktaren är.
Med träning borde detta kunna användas tillräckligt bra för att sikta med.

FAKE-HIT
Blodampuller i metallhylsor inopererade och dolda under huden. Kan programmeras för att reagera på specifika vapentyper för att fejka träffar. Ser realistiskt ut även om man är helt näck. Extra tillbehör kan återskapa benflisor, trasiga leder eller organskador. POP-EYE är väldigt inne just nu!
Vanligt i Practical Joke-TV.


Varsågod!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Mitt tips är att kolla in rollspelen Shadowrun och Neotech. De har ruskigt tuffa grejer. Min favorit är oral slasher i SR3, en teleskoperande metallgrej som sitter under tungan och snabbt kan sträckas ut för att göra ruskigt överraskande attacker. Måste dock vara äckligt att dra in den i munnen igen efter att den har träffat...
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Här är några förslag. Ursäkta den hemska cut'n'paste metoden.

KROPPSDELAR
ARM, ARMBÅGE, BEN, BÄCKEN, FINGER, HAND, HANDLED, HUD, HUVUD, HÅR, KNÄ, LÄPPAR, NAGEL, NÄSA, RYGGRAD, SKINN, UNDERARM, UNDERBEN, ÖGA, ÖRA, ÖVERKROPP, HJÄRNA, HJÄRTA, LEVER, MAGSÄCK, NERVER, NJURE, REVBEN, TARM, HÖJD STYRKA, HÖJD INTELLIGENS, KUNSKAPSKAPSEL, FÖRBÄTTRAD HÖRSEL, FÖRBÄTTRAD SYN, FÖRBÄTTRAT LUKTSINNE

CYBERNETISKT FACK
BUKFACK, FINGERTOPPSFACK, INVÄRTES FACK, RYGGFACK, ÖVERHANDSFACK
UPPGRADERINGAR
BOMB, DATAJACK, FÄRGAMPULL, INJEKTIONSNÅL, MINIFICKLAMPA, MINILASER, ÖKAT UTRYMME

PANSAR
ADAMANTIUM, HÄRDAT SKINN, PANSAR, STÅL, TJOCKT SKINN, TJOCKT PANSAR
UPPGRADERING
EXO-PANSAR, NEUROPANSAR, KAMOUFLAGE, MINSKA VIKT, ÖKAD ABS

VAPEN
HORN, HUGGTÄNDER, KLOR, TENTAKEL, UTFÄLLBART KNIVBLAD
UPPGRADERINGAR
INFÄLLBARA KLOR, KNIV, TENTAKELFÖRLÄNGNING

VERKTYG
BORR, SKRUVMEJSEL, HAMMARE, MINILASER, SVETS

DIVERSE
ARMDATOR, BLODFILTER, COMM-LINK, CYBERNETISKT SKELETT, DATAJACK, GÄLAR, LUFTTANK, LUNGFILTER, NEURODATOR, SMÄRTREGISTRERARE, SONAR, ÖGONKAMERA, ELEKTRODER, GIFTBLÅSA, IR-SYN, LASERAVSTÅNDSMÄTARE, MAGNETHAND, MÅLSÖKARE, RADAR, SEKUNDÄRMINNE, SJÄLVREPARERING, TELESKOPBEN, TELESKOPARM, ÖGONDISPLAY, ÖGONLAMPA


Hoppas att du blir lite gladare av den här lilla listan /images/icons/smile.gif
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,341
Location
Helsingborg
Något som jag tror kommer bli oehört vanligt är ett hand-eye interface. Du håller din handflata mot ett föremål(inte fingertoppar, för mycket nerver som du behöver för att kunna hantera föremål) och föremålet skickar data till en liten lågeffektslaser som projicerar det hela på ögat.

Eller om din cybernetik är lite mer avancerad, projicerar det direkt in i synnerven. Detta är dock bra mycket mer avancerat än att bara koppla ihop elektronik med nerver efter som synintrycket redan processeras i ögat så det är ungefär lika avancerat som att skapa en cybernetisk ryggrad...alltså JÄVLIGT avancerat. Bara ett mikrosnäpp under att skapa en cybernetiska implantat som går direkt på hjärnan.

Föremål som kan ha ett hands/eye interface är typ riktmedel för vapen, bankomater, kamror, datorer...tja alla apparater som har en skärm eller sikte. Otroligt praktiskt...och ganska diskret.
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
Bläcksprutande cyberteknik

Jag har kanske sett på för mycket Futurama, men vad sägs om en körtel som man kan spruta bläck med så att man kan fly från sina fiender?
Det är något jag saknar i NT./images/icons/tongue.gif

Annat användbart är interface som gör att man kan koppla ihop sig med maskiner. Allt från fordon till industrianläggningar.

Eller vad sägs om en inbygd IR-port? Redan idag fins det ju en massa IR-portar på mobiltelefoner, datorer, stereo och tv. Tänk dig själv att aldrig mera behöva leta efter en fjärkontroll /images/icons/laugh.gif.
 

Krigeus

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
135
Location
Luleå, Sverige
Jag märker att du inte har hört talas om krogincidenten á la neotech!? Kan iofs vara svårt eftersom det hände vår spelargrupp. Men det hela gick kortfattat ut på cybernetiskt missöde i allra roligaste version.
 
Top