Nekromanti Cyberpunk

Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Någon som spelat detta rollspel från det härliga 80-talet (har jag hört). Fick det från min kusin, och funderar på att dra igån ett litet test.... Det blir till att hålla till i Night City, och en kille har redan en karaktär, en Nomad vid namn Wolverine (med Rippers i sin cyberhand)

En ändring jag gjorde är att jag tryckte fram timelinen 10 år för att få det att passa bättre. Och mobiler och datorer blir nog lite bättre.....
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Någon som spelat detta rollspel från det härliga 80-talet (har jag hört)."

Jajjemen. Första utgåvan spelades redan 1986.

Personligen tycker jag att det var synd att de tappade punken i cybern och körde fast i technofetischismen. Det började redan i 2020s grundbox (jupp, första utgåvan kom faktiskt i box) och ballade ut allt eftersom äventyr och chromebooks kom ut.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
ballade ut allt eftersom äventyr och chromebooks kom ut.
Ja men då så, jag har inga extramoduler, så jag kör på med min bild av det :gremcool:
Ochpunk, haha, äntligen får jag en chans att spela mina vanliga skivor på ett spelmöte. De passar nog rätt bra tror jag.

PS. Inte en thread du väntade dig skulle komma va?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Cyberpunk V.3

"Vad tror ni om V3? Jag tror det kan bli rätt bra; verkar bli lite mörkare."

[sauk]Ja e skeptisk![/sauk]

Det verkar vara bra mycket mer urballat än tidigare. Man tager en del cyberpunk, kastar ut konflikten mellan samhälle och individ, slänger in en massa White Wolf-liknande bjäfs och gör allt så skitigt som möjligt.

Liksom, var är cyberpunken?
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Cyberpunk V.3

Jo, jag gillar inte det där. Jag kör på med min Second Edition Reprint utan extraregler, lite maffiga karaktärer, modernare musik och omgjord timeline (inte nerskriven än, men alla datum flyttas 20 år fram i tiden).
 

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
Re: Cyberpunk V.3

Ja, jag kan nog hålla med i det; var finns Cyberpunken i det hela?
Det blir ett annat spel, iofs behöver det inte bli dåligt för det.

Hur är det förresten med Fuzion? Är det ett bra system?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Fuzion

"Hur är det förresten med Fuzion? Är det ett bra system?"

Tja, det är hyfsat. Det löser sin uppgift, och det är lätt att skala upp och ner efter nivå. Den hårt nerbantade Fuzion som finns i Usagi Yojimbo ("Instant Fuzion") gillar jag bäst!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,923
Location
Nordnordost
Re: Fuzion

Det är smidigt med fuzion eftersom det finns massor med färdiga regelmoduler till det. Sen så finns ju Alien Fuzion också, som faktiskt är rätt trevligt.
 
Top