Cyberpunk, var igår … framtiden är redan här! (…eller?)

Gillar tanken på att valutan inte går att köpa utan måste jobbas fram ur publiken. Sen är frågan om de är coola fulla av aura, och jag dum i huvudet eller om de lurar sig själva. Men det spelar ingen roll om de inom sin grupp vinner.

Hur fånigt och poänglöst jag som "det har inte kommit några nya sociala medier sedan fejsbook"-stofil än tycker att det är, så sitter min ännu äldre, lite mindre i växten men långt mer surare stofil på axeln och muttrar något om att de åtminstone är ute och umgås med varandra istället för att apatiskt scrolla efter nya reels. Sååå... Jag vet inte.
Något i det hela för dock tankarna till ekonomin i Down and out in the Magic Kingdom, om jag minns titeln rätt.

"Över 1 000 AI-agenter som inte var tänkta att kunna nå varandra lyckades samarbeta genom att få tillgång till ett meddelandesystem. En agent, som gav sig själv namnet ”PHASEONE10841”, var den som först tog sig in på forumet. Inom några timmar hade 50 ytterligare agenter anslutit sig och skrivit runt tusen inlägg. Till slut skulle de bli 1 200 stycken som skrev 70 000 meddelanden."

Exposing fake Canadians pushing to join the U.S. | Visual investigations
"Who is behind YouTube videos with millions of views saying parts of Canada should join the U.S.? CBC News’ visual investigations team and Radio-Canada’s Décrypteurs find the truth about YouTube channels with names like The Canadian Politician pushing Alberta separatism that a recent report says are full of misleading and false information. We go down the rabbit hole and uncover the web of hired actors and ‘faceless’ creators who live overseas that are publishing this content to make a profit.

Read the full investigation: https://www.cbc.ca/new...

0:00 - Intro
0:35 - Why Canadian separatism?
2:04 - Unmasking who's behind it
5:07 - Exposing 'faceless' YouTube"

Back