Nekromanti Cyberpunk (stryk under punk)

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Är det någon mer än jag som tycker att punkkulturen i N2 borde vara tung som fan?
De första punkarna i London utvecklades ju för att de var missnöjda med regeringen, populärmusiken osv, Neotechs värld är ju hemsk. Och punken var ju ingen lek i början, det var säkerhetsnålar i kroppen och massa vanställningar. Och taggar och nitar var ju sexleksaker egentligen, det var ju jättechockerande.Punkare år 2059 skulle kunna hitta på massa kul saker..tänk plastikkirurgi, shadowdocs, massa läskig cybertech och så..ingen fånig mutiestil dock, det är bara löjligt att stoppa ner ansiktet i ett kar med frätande syra och sen tycka att man ser bra ut. Nej, styligt ska det vara.

Punkgigen i 70-talets England var ju apokalyptiska, man slogs, söp utav bara fan, spottade på banden, skrek och buade och rivaliserande band slogs osv..tänk bara på detta år 2059. Jag får bilder av att dåliga band skjuts ner på fläcken, hårda polisrazzior (ett alternativ är ju att man håller konserterna i de "laglösa zonerna"), kravaller, allmänt sabotage på omgivningen, rån...jaa, det är jätteballt /images/icons/laugh.gif

Alltså, om ni kan mycket om gammal 70-tals-punk, gör det typ 11 gånger värre. Vad tycker ni?
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Tycker att det låter som en bra sammanfattning av sånt man gått å tänkt på lite lösryckt..

Det där me 70-talspunkandet var nytt, känner sig lite mesig som 90-tals-wannabe-punkare /images/icons/crazy.gif
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Jo, men jag tycker hittils att alla punkare i N2 har blivit antingen jobbiga hackers, terrorister eller synth-industriiga. Det kan väl bara vara..punkare. Detta går ju lite emot vad jag skrev tidigare, men jag tycker liksom att punkarna inte BEHÖVER vara kriminella.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Det finns allt cyberpunkare, 70-talspunkare, wannabepunkare, hackerpunkare, punks och punköl i Neotech så att det räcker och blir över.

Tyvärr måste jag ju säga att jag tror att junkies och muties har "tagit över" den subkulturella roll som punkare tidigare kan sägas ha haft. Sedan finns ju cyberpunken, men den har inte så mycket med 70-talspunk att göra. Beskrivningen av stilarna i grundboken tycker jag är mycket utförliga och ger en bra bild. Det behövs inte fler "vanliga" punkare, IMHO ;-)

/RD
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
De första punkarna i NY klarade iofs av att vara missnöjda utan att klä sig i skotskrutiga bondage-byxor och hade ingen större lust att köra säkerhetsnålar genom kroppen...

sen att vi degenererade européer tog den amerikanske punken och gjorde brittisk punk av det... tja..
Det roliga är ju att punken idag fortfarande upprör. Jag har inte riktigt förstått varför, men fortfarande idag förbjuds barn för att bära nitarmband... Men ihop med muties så tvivlar jag på att punken som sig upprör särskilt mycket 2059...

Men vill du ha punkgäng som slåss på gatorna så är det bara att köra på. och för inspiration kan du ju kolla den japanska punken. japanska punkare är galna :gremlaugh:

chrull
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Tjaa, de beskrivningarna som finns i grundboken är väl "okey", men jag tycker att om man tittar på dem ur "sin egen synvinkel" så blir de rätt platta. Om en gothic skulle beskriva gothicstilen skulle det nog bli annorlunda..jag upplever beskrivningarna i grundboken mest som "grundtips".
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Men gör en kontorsråtta som e punkare å se hur det går.. Kan tänka mig att det kan bli en upplevelse =)
 
Top