Nekromanti Cyberpunk-skräck !?

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Efter att jag en spelkväll hade kört äventyret mörkregn , ett äventyr där vi körde skräck i en nära framtid fick jag för mig att skapa mitt egna lilla äventyr till denna "värld" , jag kom senare fram till att det blir ju så mkt roligare om man gör ett eget system; efter ett antal dagar senare fick spelet shadowrun till SNES i min hand och började lira det så växte drömmen mer och mer för varje minut och där .. i spelet fanns ju allt ! senare ( igår) så såg jag filmen " Ghost in the shell " för 32032 gången och då var mina inspirationer så många att jag bara måste slutföra detta . därför. om man nallan omgivningen från GITS klasserna och raserna samt arbeten från shadowrun och Tärnings systemet från CoC , vad har man fått då? , ett fungerande cyberpunk-skräck? jag är dock öppen för fler inspirations källor; och det är där ni kommer in i bilden =), samt så letar jag faktiskt efter en Skiva med en Japansk sångerska ( som sjunger på japanska ), som sjunger till luuuungnt pianospel .. ngn som vet vad sånt heter?
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag snackade just med min Anime/Manga-intresserade kompis om saken, han tror inte att det finns någon sådan specifik genre. Ghost in the Shells musik är dock skrivet av en kille vid namn Kenji Kawai om det är av intresse.

Trevlig idé annars, håll oss gärna uppdaterade.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Kenji Kawaii har väl även skrivit musiken till AVALON va? I så fall så är han en mästare...

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Cyberpunk-skräck !? [updaterad]

Nu har jag ingen vidare koll på hur reglerna i Shadowrun fungerar, eller hur stämningen generellt är i det, men det vore väl väldigt lätt att anpassa Shadowrun lite åt GITS-hållet och sen är det klart?

Inspiration? Cyberpunk? Håhåhå.

pröva följande låtar:
Hocico - Distorted Face
cybernetic:fuckheadz - Praise
Front Line Assembly - Vad som helst. ex: mindphaser
Skinny puppy - nästan vad som helst. ex: Smothered Hope, Dig it
nine inch nails - Fist fuck/wish
hypnoskull - 10 seconds left
Cyberaktif - Temper
venetian snares - pressure chamber, Yor, all the children are dead.
Audio War - One drug
Covenant - Alva Myrdal
Masonna - Spectrum Ripper -plattan
Merzbow - vad som helst.
peace love and pitbulls - war in my living room

osv osv osv

chrull
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Re: Cyberpunk-skräck !? [OT]

Han har gjort musiken till en del mangafilmer, soundtracket till en viss film som jag ej kommer ihåg just nu men en av låtarna heter "War of the Last Wolves " som funkar till både skräck och fantasy-rollspel. :gremsmile:

btw, syns vi på Hocico på Tinnitus chrull? :gremlaugh:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Cyberpunk-skräck !? [OT]

JAg kollade upp det, och det är han som gjort musiken till det japansk-polska samarbetet Avalon. Mycket bra musik. MYCKET.

Mexarna på tinitus? Tveksamt. jag har biljett, men jag har redan sett dem två gånger. Ska rikta in mig på Sonar och Feindflug istället, så om det krockar med nån av dom, Nej. Annars, kanske.

chrull
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Jorå musiken till gits har jag faktiskt och diggar den ... den är ju som passande till Cyberpunk heller hur? :gremsmile:
 

Veon

Veteran
Joined
23 Jan 2003
Messages
7
Mer inspiration? -Det låter som en variant på Steve Jacksons GURPS Cthulhupunk. Har dock inte läst den så jag vet inte om den är något att ha...
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
hm .. ja på sätt och vis . fast jag vill ju som göra saken själv .. annars är det ju bara att böja på reglerna och modifiera världen i CoC
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Leta reda på den gamla spelgodingen Syndicate Wars. På spelskivan ligger musiken som vanliga ljudspår, och de är helt i ton med musiken från GitS.
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
är du allvarlig?. jag har ju fan spelet hemma ju ! köpte det för typ 7 år sen =)
 
Top