Nekromanti Cyberpunk med ockultism?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Så; om jag ska sammanfatta diskussionen hittills, så är det sammanlagda svaret på frågan finns det här spelet: "Om du bygger det, så finns det". Strålande.

De konkreta förslagen verkar mest vara antingen Cthulhutech, som utifrån vad jag hört verkar vara lite för bombastiskt för min smak, Cthulhupunk, eller att köra Shadowrun fast utan allt bös.


Just nu känns det som att jag får ta och snickra själv.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Eksem said:
Oh, självklart ska jag spela GUMHSOE i Dark Heresy! Jag har funderat aslänge på vad min nästa kampanj ska vara, och där tror jag minsann att den satt.
Braaa ide!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Jag är nog helt off, men Mutant Chronicles har banne mig båda sakerna. Feng Shui har det också med biotech som växer på användaren och ett vettigt magisystem. Dock står det inget om framtiden men det finns ockultism i metaplotten, där tidsresenärer i krig med varandra jagar feng shui-platser. Jag har inte heller läst någon av såsböckerna som för fram mer om värden. Kanske där står det mer om det framtida samhället.

Är det något i stil med Cyberpunk 2020 + Unknown Armies du är ute efter? Själv skulle jag gärna byta ut Cyberpunk 2020 mot SLA Industries.

/Han som borde polisanmäla killen som lånade SLA-böckerna och sedan flyttade utan att säga till
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Han said:
Jag är nog helt off, men Mutant Chronicles har banne mig båda sakerna.
Det brukar jag också hävda, men då tycker folk bara "bö bö bö, axelskydden ser ju ut som 40k, bö bö bö" och så orkar jag inte diskutera vidare.

Men när jag tänker efter är det nog tidiga upplevelser och idéer jag fick av att se de mer noir:iga bilderna (genren, inte spelet) i MC som egentligen är grunden till de här funderingarna. Tror jag. Fick aldrig MC att funka riktigt så dock, men å andra sidan spelade jag med folk som mest ville militärrunka.


Han said:
Är det något i stil med Cyberpunk 2020 + Unknown Armies du är ute efter?

Hey! Fingret på spiken, eller hur man säger. Jag borde definitivt skaffa Cyberpunk 2020, UA har jag ju redan även om jag bara läst igenom tillräckligt mycket för att gilla magin.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,730
Poppe said:
Heter den inte rätt och slätt, CthulhuPunk?
Det är just vad den gör. Skitsnyggt omslag (min största behållning av boken hittills - för jag har inte kommit mig för att läsa den).
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,003
Location
Umeå
Ja den är tjusig, tindalos hund på framsidan va?

Min relation till CthulhuPunk är ungefär ett stort frågetecken, jag har inte bestämt mig om det verkar ballt eller om det verkar helt stört. Men det kanske är ballt? Neuromancer och Call of Cthulhu samtidigt, det är inte i de djupaste vatten de gamla drömmer utan ute i matrisen...
 
Joined
13 Nov 2008
Messages
162
Location
Z
Enda skillnaden är väl att de inte direkt kunnat slumra i någon databank i tiotusen år innan, av uppenbara skäl. Eller skall själva matrisen vara skapad AV just Old Ones för att tjäna som hemvist åt dem, och den gavs till människan för att kunna spionera på henne? Vääärsta konspirationen!
 

.:Warwolt:.

Veteran
Joined
7 Jul 2008
Messages
105
Location
Stochkolm, Haninge
Om vi ska vara sådana så kan man ju säga att de legat och slummrat i tio tusen år och nu har de kopplat upp sig.. för att hålla sig moderna. On the other hand, blir ju inte riktigt samma sak då. Oh well, occult cyberpunk-skräck låter ballt :gremsmile:
 
Joined
13 Nov 2008
Messages
162
Location
Z
Lätt coolare att matrisen är en urgammal old one-uppfinning som människan har börjat använda sig av, och eftersom hon gjort sig mer och mer beroende av nätet, blivit mer och mer förslavade under de uråldriga... helt omedvetet.
 
Top