Cyberpunk: Edgerunners

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Neeej, Netflix! Jag behövde ju Cy_borg inspiration till när boken förhoppningsvis snart dyker upp!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Sett klart hela serien. Kändes lite sådär i sin helhet, där bikaraktären är mer intressant än huvudpersonen.

Jag störde mig rätt mycket på att de använt ljudeffekter från spelet, eftersom ljud - som ringtonen för telefoner - triggade mig att jag var tvungen att göra en handling. Känns som om man ska se serien innan man spelar spelet, eftersom det antagligen blir ballare i vad man får uppleva i spelet.

Jag hade jättesvårt för japanska till denna serie. Hade samma effekt när jag hörde engelskan i The Dark Crystal, där jag fick ändra till finska för att tycka om serien. Testade ett par språk till Edgerunner och fastnade för både ungerska och brasiliansk portugisiska. Tror man inte har upplevt serien i sitt rätta jag om man inte kollar på portugisiska. Passade stilen så mycket bättre. :D
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Jag störde mig rätt mycket på att de använt ljudeffekter från spelet, eftersom ljud - som ringtonen för telefoner - triggade mig att jag var tvungen att göra en handling. Känns som om man ska se serien innan man spelar spelet, eftersom det antagligen blir ballare i vad man får uppleva i spelet.
Tyckte detta var amazing! Det blir ett så konsekvent och välgjort världsbygge - både uppenbara saker som ljudet vid vägsignaler, telefoner, drones som upptäcker en, etc; men också vapendesign, bilar, etc. Det syns, känns, och märks, att det utspelar sig i samma Night City som CP'77.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Jag tyckte inte heller musiken passade in väl - i princip blev den ett lager utanpå teckningsstilen. Antingen var det någonting generellt opunkingt som spelades eller så var det från spelet och då dränkte musiken allt annat eller så matchade inte musiken alls med själva stämningen/teckningsstilen.
 

Dr Blue

Veteran
Joined
19 Jun 2020
Messages
67
Har inte sett färdigt serien än men jag gillar det skarpt! Som så många andra animerade netflix-serier (castlevania, arcane) så börjar jag titta utan några större förväntningar och känner efter ett avsnitt att ”jaha, det var väl ok”. Sen ser jag några fler avsnitt och upptäcker att jag är fast. Jag vill verkligen se mer!
 

Dr Blue

Veteran
Joined
19 Jun 2020
Messages
67
Nu har jag sett färdigt serien. Den väckte många känslor hos mig. Den var vacker, hemsk, hjärtskärande, upplyftande. Jag slets mellan hopp och förtvivlan ända in i slutet. Rekommenderar den starkt!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Har sett första avsnittet och det var otroligt lovande!!! Och det är en grymt kul överraskning då jag inte hade några förväntningar alls på detta. Hade gärna sett fler avsnitt, men frun ville se Bachelor så jag får fortsätta tittandet imorgon 🙂
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Har sett första avsnittet och det var otroligt lovande!!! Och det är en grymt kul överraskning då jag inte hade några förväntningar alls på detta. Hade gärna sett fler avsnitt, men frun ville se Bachelor så jag får fortsätta tittandet imorgon 🙂
Samma här. Hade inga förväntningar och ingen relation till Cyberpunk (spelen alltså) men blev helt tagen. Bland det bästa jag sett, alla kategorier.
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
268
Location
Stockholm
Vi ska spela The Sprawl i Night City runt år 2075-2076 nästa vecka! Första PbtA för oss och första Cyberpunkspelet sen Mutant 2089 och gamla Neotech i mitten av 90-talet.

Eller nu ljög jag, förresten. Jag har ju varit spelare i ett one-shot till Neotech Edge, och nya Kult—fast i en annan spelgrupp… så-att-ehhh.

Skit i det! Cyberpunk 2077…. Älskar TV-spelet! Gillade den här serien massor trots min generella aversion mot manga/anime. Klarar inte av skrikig japanska, så det fick bli skrikigt engelskt tal.

Nu funderar jag på att slänga in Adam Smasher för en förmodad TPK om Arasaka-klockan når midnatt. 😈
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Gillade berättelsen och så i stort, men det är fan för mycket ”anime” för mig. Sabbar lite grejen när allt ska vara så jäkla over-the-top och kawaii samtidigt. Den grafiska stilen är dessutom en böld på hornhinnan 😅
Jag har sett lite regisören har gjort innan, där Tenga Toppa Gurren Lagan var det klart bästa. Och det är lite corney och fåningt samtidigt som det också är mycket på allvar. Tycker att Edgerunners är snarlikt på det settet men inte lika mycket fånigheter.
 
Top