Nekromanti [Cyberpunk 203X] Är det värt ett köp?

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Är det någon som spelat Cyberpunk 203X? Är det bra? CP2020 var en favorit för många år sedan men inte spelat det på länge. Klurar sedan en timme på en minikampanj men vet inte vilken setting jag ska använda mig av. Därför är CP203X värt ett köp? Vad tycker ni? Finns det några bra tillbehör.
Tänker mest på världen inte regelsystemet då jag kan använda något annat system lika lätt och redan frågat i en annan tråd (trådlänk)

Förövrigt har R.Talsoirian en av 10-talets fulaste och besökarovänligaste hemsida. Skäms! (Här är länken. Gör ett besök på egen risk) . Har böckerna lika ful layout så går ju köpsuget ner betydligt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Tja, det är väl Cyberpunk V3, dvs det som använder Fuzion? Det verkar hyfsat enkelt iaf. Mer än GURPS. Fortfarande inget jag skulle orka använda omoddat, men det säger ju jag om typ allt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
B-E Karlsson said:
Har böckerna lika ful layout så går ju köpsuget ner betydligt.
Vad jag minns är åtminstone v3 ganska ful, men på ett charmigt retrosätt. 2020 verkar dock mycket snyggare och ännu mer retrocyberpunk.

Den oerhört oproffsiga webbshoppen för mig dock skeptisk till att försöka beställa något därifrån. Jag är ju sugen på 2020, men skulle gärna veta hur mycket man kan lita på att den t.ex. finns inne och så. Hemsidan känns inte speciellt förtroendeingivande, s a s.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag har faktiskt köpt grejer direkt från den sidan till 2020 och det var inga problem. Grejerna kom inpackade i en lokaltidning dessutom så man hade något att läsa.


Storuggla, eftersom spelet var skit
 
Top