Nekromanti Cyberpunkäventyr och miljöbeskrivningar

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Jag letar efter seriösa cyberpunkäventyr, tillägg, miljöbeskrivningar o.s.v. Ska skriva och spelleda en kampanj till Neotech och behöver inspiration. Reglerna till Neotech är mycket bra, men de befintliga äventyren verkar vara lite väl actioninriktade. Letar därför efter kluriga och välskrivna cyberpunkäventyr som kan konverteras till N2. Vet någon var jag kan leta? Kan exempelvis äventyr till Cyberpunk 2020 vara något att ha? Vet någon om Los Angeles finns beskrivet till något spel?

Nexussix@hotmail.com
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Kanske äventyret Dressed to Kill kan vara något för dig? Det kräver en del (men inte mycket) tankearbete av spelarna, och det finns stort utrymme för spelledaren att slänga in lite omotiverat våld om han vill.

Dressed to Kill finns med i ALPHA ET OMEGA nummer 1 (länk hittar du nedan).



<A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Nr. 10 ute nu!
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,654
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Ett spel som i sig inte är så mycket att hänga i julgranen är Nya (så nytt är det inte längre, men hursomhelst) Mutant. Det finns dock ett antal suplement som är det bästa cyberpunk jag sett på svenska.
Dårarnas Ö och Cyberzonen av Gunilla Jonsson (en av de två ursprungliga författarna bakom Kult). Detta är bra äventry med gott om utrymme för intriger och rollspel. Till skillnad från andra äventry till spelet är det inte så otroligt mycket pang-pang.
Berlin City och Techno 2090 är två sköna bakgrundsmoduler. Utrustningsboken i Techno innehåller mest vapen så den kan man slänga, men kolla på kampanjboken... mums! Det samma kan man säga om Berlin, framför allt kanske den fina turistbroschyren i fyrfärg.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Det var bättre förr [NT]

Så det så !

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 
Top