Nekromanti Cybernetik, postapokalyps och annat gott

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Så... Hade tänkt att bara ladda upp min cyberarmsbild, men det blev ett par andra när jag ändå var igång.

Första bilden är lite skisser på cybernetiska armar till min sanslösa orc till Shadowrun. Vi räknade på att han slår lika hårt som ett gauss-rifle, pga lite cybernetiska roligheter.
Andra bilden är en postapokalyptisk scen till Mutant UA jag skissade på, men det blev inget mer av den.
Tredje är skisser på lite rustningar.
Fjärde bilden är min rustning i RuneQuest, där vår spelledare sa att allt var i brons istället för järn, bara för att förändra det nästa möte. Aaaargh.

Jag vill ha kritik på denna skissdump!

...Snälla?
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Bra skisser, helt klart. De verkar dock relativt cleana med undantag för den där miljöskissen, fast jag saknar ändå sådant som visar hur du byggt upp saker; sådant som visar hur du har tänkt när du tecknat, som former, hjälplinjer, perspektivlinjer osv. Det tycker jag är grejen med skisser; att kunna se det ruffiga vilket avslöjar hur man byggt upp bilden. Mer sådant.

... Sedan vore det förträffligt om bilderna inte var riktigt så förminskade, det är svårt att komma nära inpå och syna dem nu. Så, gärna större bilder.

/solvebring som ofta tycker bättre om skisser än färdiga bilder, eftersom skisser just visar teknik och tänk och berättar så mycket mer än vad färdiga bilder gör.
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Version med högre upplösning fixad. Men jo, jag skyller avsaknaden av stödlinjer lite på mitt eget behov att ta bort dem samt att skannern inte tycker om att skanna teckningar på en (mestadels) vit bakgrund. Jag har försökt pilla lite med intensitet och kontrast för att man ska kunna se bättre. Nåväl, finare bilder! Mer kritik tack!

/SirFrog, som just såg att den färglagda rustningen har olika långa armar också. Aaaaaaaarrrgh.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Jag är sjuk, lat och dålig på att ge konstruktiv kritik. Men jag och polaren gillat' i vilket fall. Jag gillade händerna mest, de brukar vara rätt krångliga att få till men du gjorde det riktigt snyggt.
 
Top