CY BORG pdf är här – men med en trasig sida...

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Hett efterlängtad är den här; pdf:en till Cy Borg! En snabb bläddring gör mig mycket lässugen – MEN sidan 136 går inte att ladda vare sig i enkelsidesversionen eller den i spreads. Trist...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Jag tror att det ska vara så =)

Alltså, det är nog ett medvetet val, en del av den faktiska layouten snarare än ett felmeddelande i PDF-läsaren.

I Acrobat kan jag markera texten i "felmeddelandet", vilket jag inte brukar kunna när det är riktiga fel…
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,869
Location
Ludvika
Ja, om jag minns rätt har de haft flera promobilder på samma tema, typ gif:ar som bara delvis laddar och sånna saker, Jag tror också det är ett medvetet val, och ett rätt kul sådant.

Men jag är rädd att de därmed öppnat upp sig för en oändlig mängd frågor och klagomål om detta XD

Hmmm... men det är ju en sjukt intressant approach till det här med kvalitet överlag. Om någon exempelvis hittar ett skrivfel i texten någonstans: är det då ett misstag eller avsiktlig design? =D

(Sjukt härlig spel. Det är allt jag hoppades på och mer därtill!)
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,781
Inget konstigt med sidan 136 när jag försöker titta på den?
3571F1FB-1259-4A0B-B176-1B759BE9C66D.jpeg
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Inget konstigt med sidan 136 när jag försöker titta på den?
…det där är sida 132.

Vad använder du för PDF-läsare om det där är vad du får upp när du går till 136? En som inte klarar av custom page numbering utan bara naivt räknar själv?
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,781
…det där är sida 132.

Vad använder du för PDF-läsare om det där är vad du får upp när du går till 136? En som inte klarar av custom page numbering utan bara naivt räknar själv?
Ah, är så van att tänka i ”absoluta” sidnummer när jag har med pdf:er att göra. Men ja, det är inget fel på bokens 136 såklart, det är ju grejen med den sidan.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,869
Location
Ludvika
Jag använder chrome som PDF-läsare, och då räknar den mycket riktigt efter eget huvud. Men jag är van att alltid kolla både PDF:numreringen och den faktiska sidnumreringen när någon ger mig ett sidnummer.
 
Top