Nekromanti Custom-vapen?

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
Tröttnade (faktiskt!) på att sitta och mickla med gamla vapentabeller, och tänkte göra nåt annat bara för skojs skull....

Har nån satt sig ned och gjort nån form av samling av customiserade vapen, till Neotech eller något annat rollspel med vettiga regler för detsamma? Halva det roliga med fantasy-rollspel är den *personliga* utrustningen - svärdet Dyrdråpe som dödar med vart hugg, men som kostar ett år av ditt liv varje gång du använder det, etc.

Som ett exempel, jämför en vanlig M16A2 med Super-Sam. I grund och botten samma vapen, tro't eller ej. (I Gränsvärldar är kikarsiktet den enda skilnaden som täcks av reglerna...)

Killen som byggt bössan på bilden är ett proffs, och många av hans alster är Irak för tillfället, inklusive detta. Jag hade en fundering på att försöka beskriva några av dem i regeltermer, för att illustrera skilnaden mellan ett "vanligt" vapen och ett specialbygge. Se det som en beskrivining av ett gäng "artefakter", fast till Neotech!

SP
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Jag hade en fundering på att försöka beskriva några av dem i regeltermer, för att illustrera skilnaden mellan ett "vanligt" vapen och ett specialbygge. Se det som en beskrivining av ett gäng "artefakter", fast till Neotech!
Med Offensiv är väl det en barnlek? Jag har funderat på liknande saker, eftersom jag tycker det är kul att pilla ihop customvapen och redan har liknande prylar till Eon på Drunoks Drängar.

Om du inte har någon egen sida att lägga upp det på kan ju du skicka det till oss, så kan vi samfällt göra en insats för vapenrunkeriet i Neotech.
Det kan ju också vara värt att dela med sig till NoGo om Ripperdoc är intresserad.

/Joel - börjar skissa på sin custom Walther-maskinpistol.
 

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
Det dumma i sammanhanget är att jag inte är det minsta intresserad av 2060 års vapensortiment - åtminstone inte Neotech's version. Jag tycker mycket bättre om dagens modeller - speciellt eftersom jag enklare kan bilda mig en uppfattning om hur de egentligen fungerar och ser ut. Dessutom är en hel del av vapnen i Offensiv ganska löjliga, eller hur?

SP
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Det dumma i sammanhanget är att jag inte är det minsta intresserad av 2060 års vapensortiment - åtminstone inte Neotech's version. Jag tycker mycket bättre om dagens modeller - speciellt eftersom jag enklare kan bilda mig en uppfattning om hur de egentligen fungerar och ser ut.
Tja, det finns ju fortfarande folk i vår värld som använder t ex Colt M1911 eller AK-47 (eller moderniserade versioner därav) trots deras ålder på 90+ respektive 50+ år. Det finns ingen anledning varflör folk inte skulle kunna använda vapen från 1900-talet i Neotech, om de föredrar sådana. Det finns ju folk som t o m använder uppdaterade versioner av Colt Single Action Army (Peacemaker) och Winchestergevär från 1870-talet!

Dessutom är en hel del av vapnen i Offensiv ganska löjliga, eller hur?
Åh ja! Men en del är rätt tuffa också. Att scanna de existerande bilderna och modifiera, eller helt enkelt rita av dem i modifierat tillstånd låter sig ju göras relativt enkelt.

/Joel
 
Top