Curse the Maestro Debit card

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Försökte lägga en order på Fria Ligan´s webshop och Maestro är ett av korten som det visas en symbol för att de accepterar, men det gick dessvärre icke! (@TomasFriaLigan kanske kan svara på varför?)
Jag bor i Nederläderna och här får man inga Mastercards eller Visa debit cards av någon anledning. Jag kan ansöka om ett kreditkort Master Card, men jag ogillar skarpt att ha kreditkort.
Är det någon annan som bor utomlands där de också fått ett kasst debitkort som man inte kan använda online överallt? Första gången jag är med om detta och det är frustrerande som fan!
Jag kan inte heller addera kortet till Paypal av samma orsak.....så det är inte heller ett alternativ dessvärre.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Såhär ser det ut när jag handlar något online på en Nederländsk sida.
Jag väljer sedan min bank i dropdown menyn, verifierar via min bankapp på telefonen. Klart!
Men detta finns inte i alla länder, antar att det är en Nederländsk grej?

1690638181171.png
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Vid en snabb Googling: iDeal is a real-time bank transfer system covering all major Dutch consumer banks. Accounting for more than nearly 70% of all transactions by value, iDeal is the most commonly used payment method in the Netherlands.
 
Top