Curse of Strahd online kampanj

olofglans

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
102
Location
Göteborg
Hejsan!

Jag tänkte dra igång en D&D 5:e kampanj som heter "Curse of Strahd".
Tanken är att spela över Discord 1 gång per vecka (möjligtvis 1 gång varannan vecka). Förslagsvis onsdag- eller torsdagkvällar, mellan 19 och 21.

Är du intresserad att vara med?
 

olofglans

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
102
Location
Göteborg
Kul. Om man lyckas med kampanjen, så kanske det tar 250 timmar (grovt höftat). Inte meningen att man ska känna sig tvungen att spela klart allt, eller känna att måste stanna om man tröttnar.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,946
Location
Örebro
Intressant, även om jag är kritisk till DnD 5 så skulle det ändå vara spännande att testa spela med andra än de gamla vanliga, särskilt då DnD kan vara riktigt kul med rätt grupp.

Jag är eventuellt intresserad, Curse of Strahd ligger ändå på listan över kampanjer jag vill spela.

Om man är intresserad vad behöver man tänka på? Har ett Beyond konto där jag skapar rollpersoner från och till, är det ok att skapa rollpersonen där i så fall och dela länk?
 

olofglans

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
102
Location
Göteborg
Intressant, även om jag är kritisk till DnD 5 så skulle det ändå vara spännande att testa spela med andra än de gamla vanliga, särskilt då DnD kan vara riktigt kul med rätt grupp.

Jag är eventuellt intresserad, Curse of Strahd ligger ändå på listan över kampanjer jag vill spela.

Om man är intresserad vad behöver man tänka på? Har ett Beyond konto där jag skapar rollpersoner från och till, är det ok att skapa rollpersonen där i så fall och dela länk?
Hejsan. Jajemän, det går bra att använda DndBeyond konto, och sedan lägga in de nödvändigaste i roll20 formuläret.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,946
Location
Örebro
Efter en snabb fundering så förlorar jag inget på att testa och se hur det går, så skriv upp mig på listan som gärna deltar. Tänker att jag lär ju inte få en bättre möjlighet att köra Curse of Strahd 🙂
 

Troyer_UBBT

Veteran
Joined
10 Aug 2010
Messages
17
Location
Lund
Är det möjligt att spela något senare (t.ex. 20-22). I så fall är jag +1 till intresserade av att vara med.
 

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
118
Efter lite funderande så är jag intresserad av att vara med om det finns möjlighet.
 
Top