Nekromanti Cubic

Astral

Veteran
Joined
18 Feb 2002
Messages
32
Location
Västerås
Jag vill bara tipsa om en riktigt bra rulle. Cubic heter den och har precis släppts i Sverige på DVD. Orginal titeln är Equilibrium. Det är en Science Fiction film med Christian Bale i huvudrollen. En häftig historia backas upp av Bales stenhårda karaktär. Dessutom innehåller filmen riktigt coola actionscener. Filmen är ganska Matrix inspererad men kickar Matrix tillbax till den mörka hörna av sopptippen den kom ifrån.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,579
Location
Helsingborg
Equilibrium - ett andra utlåtande

Hmm, det är snarare så att den är inspirerad av Orson Wells 1984.. Jag har visserligen inte läst boken själv, men den finns som Kalle Anka-pocket.. :gremgrin:

Christian Bale (från American Psycho) är perfekt i huvudrollen, mestadels för att han verkligen passar som psyko och inte behöver visa känslor.. De coola actionscenerna kan beskrivas som dansanta matrixstrider.. Den innehåller en del bra kameravinklar som jag tycker lyfter filmen i sig..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte kan avgöra om skådespelare kan spela bra eller medelmåttigt
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
Eqvi...Equilibru...Eqvilibibrium...Äh...Cubic!

Att Equilibrium heter Cubic i Sverige var mer än jag visste. Dåligt namn, men det var kanske nödvändigt med tanke på att orginaltiteln är ganska svårstavad... :gremgrin:

Jaja, det är iaf en av de bättre filmerna jag sätt och den piskar matrix-stjärt ordentligt. Christian Bale har om möjligt ännu mindre utstrålning än Keanu Reaves. :gremshocked: :gremgrin:

Som Han säger så är den nog mer inspirerad av 1984 än Matrix även om Matrix-stilen finns där. Det jag gillar med Equilibrium är att den är mycket djupare än "de flesta andra actionfilmerna". Och så är det en gullig hund med... :gremgrin:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så mycket filmer, så lite tid...

Graaa, varför ska man aldrig få tumen ur & se lite på bio, dvd & sådant... Känns ju som tiden bara fräsder iväg ju !!
Ska försäöka stjäla lite tid så man se lite nyare filer, känns som det är dax för det. För Cubic verkar ju lite lätt intressant !
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Re: Equilibrium - ett andra utlåtande

Hmm, det är snarare så att den är inspirerad av Orson Wells 1984.
Jag skulle säga Fahrenheit 451 av Ray Bradbury.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: Equilibrium - ett andra utlåtande

Ja. eller alla tre? :gremsmile:
 
Top