CRPG på Chromebook

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Kan någon rekommendera några crpgs för Chromebook? Håller på att ta ner Baldur's Gate, men den har jag ju kört örton gånger, såväl som Icewind Dale och NWN. Några andra tips?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Gillar du BG och NWN så måste du testa Pillars of Eternity! Det är sjukt bra. Owlcats Pathfinder spel är också bra.
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Gillar du BG och NWN så måste du testa Pillars of Eternity! Det är sjukt bra. Owlcats Pathfinder spel är också bra.
Jo, jag har dem också på min PC och har testat lite, men problemet är att det här är till min Chromebook, en sån där lättviktare som går på ChromeOS, där allt är molnbaserat. Det innebär att man inte kan köra riktiga PC-spel utan mera sånt som funkar på en telefon. Rätt begränsat alltså men lätt att släpa med när man är på resande fot.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Jo, jag har dem också på min PC och har testat lite, men problemet är att det här är till min Chromebook, en sån där lättviktare som går på ChromeOS, där allt är molnbaserat. Det innebär att man inte kan köra riktiga PC-spel utan mera sånt som funkar på en telefon. Rätt begränsat alltså men lätt att släpa med när man är på resande fot.
Ah, ok. Hmmmm… Har du spelat NetHack? Det har nästan inte grafik men är fantastiskt djupt.
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Nethack! Ja, på 80-talet blev det ju en hel del. Glömmer aldrig Keystone Kops, Orcerna och alla färgglada potions :giggle:
 
Top