Nekromanti [Crowdfunding] Symbar - Mother of Darkness

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,260
Jocke;n314067 said:
Vi har inte ens hunnit börja med Yndaros!
Förseningen från sammslagningen har gjort att vi snart är ikapp. Jag behöver Symbar nu!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,327
Location
Kullavik
Jag har gett upp hoppet om att det sannolikt blir en Törnetronskampanj i min spelgrupp. Här handlar det mest om att få läsa och drömma sig bort till "rollspelskvällarna som aldrig blev av"...
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
511
Har inte heller kommit så långt bland alla Symbaroum´s äventyr men dessa böckerna är så snygga så kan ändå inte motstå att backa.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,184
I gruppen jag spelleder har vi några få scener kvar av Karvosti. I gruppen där jag spelar har vi spelat kanske en fjärdedel av Väktarens vrede. Så det är långt kvar till Symbar. Men det är klart jag backar kampanjen ändå! :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,184
Henke;n314075 said:
Jag har gett upp hoppet om att det sannolikt blir en Törnetronskampanj i min spelgrupp. Här handlar det mest om att få läsa och drömma sig bort till "rollspelskvällarna som aldrig blev av"...
Symbaroum fungerar även alldeles utmärkt som skönlitteratur :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,327
Location
Kullavik
Rangertheman;n314108 said:
Symbaroum fungerar även alldeles utmärkt som skönlitteratur :)
...och helt omöjligt är det såklart aldrig. Främst tror jag att jag hade behövt koka ner det till en enklare tärningsmekanik så det blev regelmässigt mer snabbspelat. Vi kände lite på Symbaroum för ett par år sedan (Förlovade landet och halva Vilddjurets märke) men så kom det allt annat i vägen....
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,370
Vi är snart halvvägs genom Karvosti, men med vår takt och alla äventyren utanför Törnetronen som vi inte hunnit med (för att inte tala om alla andra spel som också väntar på att spelas) så är det nästan lite skönt att utgivningstakten minskat något. Ser mycket fram emot bägge böckerna.
 

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
Vi har faktiskt spelat klart de tre första delarna av törnetronen, kopparkronan samt några av de andra äventyren. Just nu spelar vi äventyren i äventyrspaket 3. Ser sjukt mycket fram emot Symbar - mörkrets moder. Finns en del lösa trådar att dra i fram till dess o så kommer jag nog slänga in någon dungeon crawlaktigt men sen är det dags för del 4. Sjukt pepp på kickstartern
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,260
Nu närmar insamlingen sig målet för ett tryckt ÄP 4 innehållande undertecknads två äventyr. Den som vill få ett tidigt smakprov på en nedkortad variant av det första (Mörkret kallar) har chansen på Gothcon i år.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,184
Jag har för mig att det är någon här (Dante?) som har efterlyst D&D5e-regler till Symbaroum. Det nya bonusmålet adresserar det önskemålet =)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,821
Location
Göteborg
Åååh, jag läste "Synnibarr" först. Det var för bra för att vara sant.

EDIT: Läste att en tredje utgåva mycket riktigt kickstartades framgångsrikt 2013, men ännu inte levererats, hahaha.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,327
Location
Kullavik
Bifur;n316518 said:
Nu närmar insamlingen sig målet för ett tryckt ÄP 4 innehållande undertecknads två äventyr. Den som vill få ett tidigt smakprov på en nedkortad variant av det första (Mörkret kallar) har chansen på Gothcon i år.
Det hade jag missat. Sjukt kul!
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,370
Rangertheman;n316604 said:
Jag ser vansinnigt mycket fram emot att spela/spelleda Bifurs äventyr!
Kom och spela med oss på GothCon då! Vi har plats i laget.
:)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,184
Paal;n316610 said:
Kom och spela med oss på GothCon då! Vi har plats i laget.
:)
Hade jag kunnat hade jag gjort det =) Men familjeplanerna går före. Får se om det kanske blir en chans att spelleda Symbaroum på Nordsken.
 
Top