Nekromanti Crowdfunding för Leviathan

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag är ganska nyfiken, med tanke på de dolda investeringarna via bg, hur går det? Jag kan tänka mig att uppgradera min investering för att komma upp i 30k. Fast det blir utanför fundedbyme.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Snow said:
Jag är ganska nyfiken, med tanke på de dolda investeringarna via bg, hur går det? Jag kan tänka mig att uppgradera min investering för att komma upp i 30k. Fast det blir utanför fundedbyme.
De backningar som har kommit in via bankgiro ligger på 2950 kronor, vilket med de 25 690 kronorna från FundedByMe gör att vi hamnar på 28 640 kronor. Det är 1360 kronor ifrån att nå 30 000 kronors målet med mindre än fyra dagar kvar. Det finns med andra ord redan hopp.

Vill man höj sin backning är det bara tt betala in på bankgirot (finns i första posten på Bortom.nu eller tidigare i den här tråden), skriva hur mycket man höjt med och lägga till namn och allt sånt också i ett mejl till info@mylingspel.se. :gremsmile:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag insåg att jag kunde logga in på PayPal och se efter, och jag hade inte sponsrat tidigare. Nu har jag det! Ser fram emot att få läsa spelet!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Pilzeman said:
Jag insåg att jag kunde logga in på PayPal och se efter, och jag hade inte sponsrat tidigare. Nu har jag det! Ser fram emot att få läsa spelet!
Vi tackar och bockar för ditt bidrag! :gremsmile:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
980 kronor kvar!

Vi har kirrat Skeppsguoden, sett till att soundtracket släpps gratis, ordnat så att boken om Jericho släpps och förverkligat ett tryck av konfliktkorten.

Nu är vi bara 980 kronor från att nå delmålet på 30 000 kronor som är att boken Polaris ska släppas. Vi är nära nu - men samtidigt börjar crowdfundingen närma sig slut. Hinner vi över?

Du puttar Leviathan över nästa delmål här!

(Eller så betalar ni in pengar på bankgirot 404-3212. Glöm inte skriva namnet i meddelandefältet och mejla uppgifterna till info@mylingspel.se. Vill ni höja er backning, kan ni förresten även göra det genom bankgirot!)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
30 000 kronor!

Och nu har Leviathan nått 30 000 kronor, vilket innebär att samtliga delmål utom det sista har uppnåtts. Stort tack till alla som har backat - ni är awesome allihopa! :gremsmile:

Vill folk att Leviathan ska offsettryckas i en hårdpärmsbok är det nu mindre än två dagar att backa upp lastbilen som är full med sedlar till antingen FundedByMe eller MylingSpel så vi når 45 000 kronor. :gremwink:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Sista spurten för Leviathan!

Mindre än ett dygn kvar innan Leviathan-crowdfundingen är över så lägger vi till tre extra nivåer för att se om vi kan spurta lite längre fram.

De kan användas för att backa Leviathan med lite extra pengar om man redan gjort det eller om man bara vill lägga vantarna på lite härliga rollspelsböcker! De tre nya nivåerna beskrivs nedan i mer detalj.

Bortom-paktet är den första nivån. För 750 kronor kan du få allt som hittills släppts till Bortom: Lögnens slöja:

<ul style="list-style-type: disc">[*]Bortom: Lögnens slöja [*]Visioner och fantasier
[*]Kolonnerna
[*]Anakronismer
[*]Noas sista drag
[*]Leka med elden
[*]2 tärningar [/list]

Bortom: Lögnens slöja är ett skräckrollspel i nutid. Det är en prequel till Leviathan som utspelar sig ungefär 60 år innan de kataklysmiska händelserna som tvingade människan nere i havet. Ta tillfället i akt och se var allt började! Paketet levereras omgående vid betalning.

Härnäst följer Pirat-paketet. För 1 900 kronor får du följande:

<ul style="list-style-type: disc">[*]En Garde! III
[*]Spelledarskärm
[*]Väsen
[*]4 Spelarhäften i färg
[*]Rollformulärshäfte
[*]Madame de Brasillachs hemlighet
[*]Hjärtefrost
[*]Lancea Longini
[*]Barnarov
[*]Pirater!
[*]Skepp!
[*]Två tärningar[/list]

En Garde! III och Pirater! är två historiska rollspel som kryddas lätt med myt och saga. De är dessutom kompatibla med varandra.

Det tredje och sista paketet är Myling-paketet som går för 2 900 kronor. Det innehåller:

<ul style="list-style-type: disc">[*]Bortom-paketet
[*]Pirat-paketet
[*]Det kommande Skuggornas mästare
[*]Stuntkortlek till Skuggornas mästare [/list]

Skuggornas mästare crowdfundas tidigare i år och 25-årsjubileumsgåvan räknas släppas innan årets slut. Världsbilden i Skuggornas mästare är kompatibel med den i Pirater! och En Garde! III - även om regelsystemet skiljer sig.

Du backar förstås på FundedByMe!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Re: Sista spurten för Leviathan!

Är det otydligt skrivet eller menar du att de tre nya paketen inte innehåller det som själva kampanjen beskriver, dvs spelet Leviathan?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Re: Sista spurten för Leviathan!

Marco Behrmann said:
Är det otydligt skrivet eller menar du att de tre nya paketen inte innehåller det som själva kampanjen beskriver, dvs spelet Leviathan?
Hej Marco!

Nej, du har inte missförstått någonting. Dessa tre paket är alltså addons eller bonusprylar som inte innehåller Leviathan i sig. Det var enklast att göra så i och med att FundedByMe inte stödjer byte av finansieringsnivåer, och istället stödjer finansiering av flera nivåer samtidigt.

Att lägga in nya nivåer med Leviathan-inkluderat under sista dygnet som drastiskt ändrade om nivåerna kändes inte rätt mot de som redan sponsrat. Enklast och rättvisast var att skapa bonusnivåer ungefär så som Gillbringarna gjort med Ensamma Vargen-kampanjen.

Hoppas att det reder ut det hela! :gremsmile:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Suck... jag hade visst redan backat. Paypal visade inte heller något eftersom pengarna inte drogs, utan jag "godkände en betalning" på en viss summa i framtiden. Och att jag hade gjort det gick alltså inte att spåra, varken hos Paypal eller hos FundedByMe. Dåligt betyg till FBM!

Men inte till Leviathan! Det vill jag fortfarande se, och det får vara okej att ni fick två 90-kronors-insatser från mig. Men nu vill jag ha två pdf:er!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Pilzeman said:
Suck... jag hade visst redan backat. Paypal visade inte heller något eftersom pengarna inte drogs, utan jag "godkände en betalning" på en viss summa i framtiden. Och att jag hade gjort det gick alltså inte att spåra, varken hos Paypal eller hos FundedByMe. Dåligt betyg till FBM!
Tyvärr åtgärdades det här först dagarna innan spelet blev färdigfundat. Det hade dock inte hjälpt dig då. :gremfrown:

Tyvärr har FBM orsakat mer problem än så, men jag tar det i en annan post.

Pilzeman said:
Men inte till Leviathan! Det vill jag fortfarande se, och det får vara okej att ni fick två 90-kronors-insatser från mig. Men nu vill jag ha två pdf:er!
Så klart du kan få två PDF:er, varför inte ge bort en till en vän? :gremsmile: (Annars går det säkert att lösa om du skriker på mig via PM.)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
37 930 kronor!

Crowdfundern för Leviathan tog slut i fredags och lyckades sammanlagt skrapa ihop 37 930 kronor. Resultatet nådde långt över alla förväntningar och nu sätter arbetet igång med att skapa de häftiga saker som alla som backat tillsammans sett till att bli verklighet.

Men tyvärr verkar det som att ingenting positivt sker utan något negativt. Istället för att betala ut pengarna till vårt bankgiro som vid tidigare tillfällen, valde FundedByMe att skicka pengarna till vårt PayPal-konto. Resultatet blev att kontot låstes vid den höga aktiviteten och betalningar började studsa. Vi fick ganska snabbt upp kontot igen tack vare PayPals snabba administration, men vi väntar fortfarande på svar från FundedByMe. Vi kommer inom kort att kontakta de som är berörda och försöka reda ut detaljerna. Vi hoppas att ni har överseende med det här. Det här krånglet var det sista som vi hade velat avsluta den annars framgångsrika kampanjen med. Hursomhelst har krånglet gjort det klart att MylingSpel kommer välja IndieGoGo som plattform för framtida crowdfundingkampanjer.

Trots problemet som uppstått hoppas vi att det inte svärtar ned ert intryck av Leviathan. Att så många trott på rollspelet (sammanlagt 76 stycken backare) är oerhört roligt. Nu sätter vi igång med spurten att servera er den upplevelse som ni alla förtjänar.

For beneath the surface, lies the future!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Re: 37 930 kronor!

Sakta. Att vi fortfarande väntar på svar för problem som uppstod mellan fredag/lördag är inte helt okej. Vi fick svar igår från dem, som hänvisade oss vidare till PayPal (och ett problem som vi redan löst). Givetvis tog vi kontakt med dem igen och utvecklade vad vi behöver hjälp med (samtidigt som vi arbetar vidare på en egen lösning). Vår förhoppning är att det ska komma ett tillfredsställande svar idag.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Re: 37 930 kronor!

Så i princip tenderar de att ta god tid på sig att svara och när de svarar är det med "goddag yxskaft"?

Trist! För inte så länge sedan verkade FBM vara ett jäkligt bra alternativ, men i och med hela den här re-vampen verkar de ha gått käpprätt åt skogen.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Re: 37 930 kronor!

Under hela processen känns det som om vår crowdfunding har varit deras "bug test dummy". Kontinuerligt har vi varit tvungna att pusha för att få fram saker då saker strulat, och så har FbM löst det efter vi tjatat på dem. Jag tror att det kan bli bra i framtiden, men tyvärr är det inte så just nu.
 

FundedByMe

Veteran
Joined
15 Nov 2013
Messages
1
Re: 37 930 kronor!

Hejsan,

Å FundedByMe's vägnar så kan jag bara be om ursäkt för de utmaningar som uppstått i samband med Leviathans kampanj för samtliga inblandade.

Inför lanseringen av Leviathans kampanj informerade vi om att det var precis i samband med vår nylansering (som skett i etapper sedan den 14 september). Kampanjägaren fick innan kampanjen gick live ta del av vårt email "FundedByMe gets a Facelift" med info om vad denna nylansering skulle innebära under tiden som den skedde.

Nylanseringen är nu klar, och det är så synd att ni inte fick uppleva den nya, förbättrade användarupplevelse vi nu kan erbjuda.

För Paypal ser processen ut såhär:
https://fundedbyme.zendesk.com/hc/en-us/...e-process-work-

Vi har en kontaktperson på Paypal som vi kan lyfta Paypalrelaterade utmaningar med. För crowdfunding är inte Paypal den optimala lösningen, men i dagsläget ändå den mest välkända och bäst fungerande betalningslösningen som dessutom är internationell.

FundedByMe ser allvarligt på det inträffade och kommer internt att gå igenom händelseförloppet för Leviathans kampanj och återkoppla till kampanjägaren.

Trots många tråkigheter gläds vi åt den framgångsrika crowdfundingen som Leviathan genomförde vad gäller insamlat belopp och önskar alla en härlig spelupplevelse!

FundedByMe (genom Cathrine)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Re: 37 930 kronor!

Se där, en ansvarig. Är det här kravet på engelsk text något ni kommer fortsätta envisas med? Det känns jättekonstigt att ett svensk projekt som bara kommer släppas på svenska måste presenteras på engelska men en svensk översättning inklämd någonstans på slutet.
 
Top