Nekromanti Crouching tiger, hidden dragon

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Jag vet inte om detta är något som redan avhandlats här på forumet men kag måste rekommendera alla att se denna film. Den är fylld med intressanta karaktärer, vackra strider och en bra story. Den har nog inte riktigt kommit ut på bio ännu (även om den visades på Filmfestivalen) men när den gör det är den ett måste.

en riktig inspiration.
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Crouching Tiger + Neuromancer

Jag såg filmens preview på www.adcritic.com och jag måste säga att den ROCKADE. Striderna är ju dragna lite utanför vad som är verkligt men dom följer ju ändå gamla goda kunf-fu filmer i stilen.

När jag änå skriver kan jag ju förresten passa på att fråga om någon på forumet hört talat om vad som händer med filmatiseringen av William Gibsons Neuromancer. Jag har hört att den skall bli film i alla fall men är inte säker. Någon som vet någoting?

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Crouching Tiger + Neuromancer

Striderna är ju dragna lite utanför vad som är verkligt men dom följer ju ändå gamla goda kunf-fu filmer i stilen.

Man misstänker att karaktärerna har vissa specialförmågor :)

Jag skulle gärna se detta i rollspelsform... vore klart kul att kunna göra så coola saker mot lika coola fiender...
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Den filmen måste man ju bara se när den kommer! Dom visade lite på Filmkrönikan ifrån filmen och den verkar ju rocka! Är det någon som vet när den går upp på bio?

/Andreas, som såg Remember the Titans, Billy Elliot och Jalla, Jalla! på Lucia :)

 

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
Den verkar ju som sagt hur cool som helst. Jag skulle gå på den på filmfestivalen men fick inte tag på biljetter. Har dock för mig att den dyker upp inom en snar framtid på vanliga biografer, typ i januari.

Kolla in trailern på <a href="http://www.apple.com/trailers/sony/crouching_tiger_hidden_dragon/">http://www.apple.com/trailers/sony/crouching_tiger_hidden_dragon/</a>!
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
vad är Crouching tiger, hidden dragon

vad är det för film, fantasy? action? sf?
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Re: vad är Crouching tiger, hidden dragon

Regissören Ang Lees hyllning till de kinesiska actionfilmer han växte upp med på Taiwan.

Svärdfajter, romantik, fältslag, grandiosa konflikter, martial arts, akrobatik etc etc.

Jag kan knappt bärga mig tills premiären i januari. Gissa om jag är avundsjuk på de som såg den under Stockholms Filmfestival...

mvh
Örnie
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Boktips: kinesisk fantasy

För de som gillar fantasy med kinesisk vinkel kan jag rekommendera Barry Hugharts mycket underhållande trilogi om äventyrarna, lycksökarna, detektiverna och bluffmakarna Master Li och Number Ten Ox: Bridge of Birds, Eight Skilled Gentlemen och The Story of the Stone. Den första, Bridge of Birds, är egentligen den bästa, men trilogin är så rolig att man läser de senare två delarna (som faktiskt innehåller en del upprepningar) av bara farten.

mvh
Örnie
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: vad är Crouching tiger, hidden dragon

Jag kan knappt bärga mig tills premiären i januari. Gissa om jag är avundsjuk på de som såg den under Stockholms Filmfestival...

Du kan köpa en piratkopierad video-cd från ostasien /images/icons/wink.gif
 

Tinboy

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
46
Location
Göteborg
Re: Crouching Tiger + Neuromancer

Finns redan ett sådant rollspel, från något litet företag, heter också något istil med Hong-Honk action movies RGP-system blablabla.

/Pär
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
inte tillräckligt

Hong Kong Action Theater tror jag... Förutom att jag avskyr författaren som person (baserat på interaktion med honom i olika webfora) så ogillar jag även systemet (baserat på resencioner). Det är för vagt och klumpigt. Litet högre detaljnivå vill jag gärna ha :gremsmile:
 
Top