Nekromanti Crossbreding! Half-Elf med Tressym

G

Guest

Guest
En rolig grej en spelare kom att tänka på under ett spelmöte så vi hade lite sjuk humor för oss.
Hursomhelst en Half-Elf Transmuter (spelaren asså) har en Tressym (katt med vingar) som familiar. Spelaren som är Transmuten brukar ofta leka och polymorpha sig till olika varelser och under spelmötet så roade han sig med att polymorpha sig till en Tressym och flyga runt med sin familiar.
Då fick han en ide och frågade mig om vad som skulle hända om han parade sig med sin familiar!!!! Usch tänkte jag vilket pervo. Men och andra sidan D&D kryllar ju av olika former av Halv-Varelser. Frågan vad dock om det skulle bli en Half-Tressym. För enkelhetens skull sade jag att eftersom han är förvandlad till en tressym också så blir det en till tressym. Det drog jag bara till med för att det skulle bli enkelt och vi kunde koncentrera oss på det fortsatta spelet.

Ingen viktig topic men det tål att tänkas på vad effekterna kan bli när en kåt och pervers Transmuter leker runt lite. /images/icons/grin.gif
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Tja, om man ska ta en pseudovetenskaplig vinkling på det hela... polymorph self och other specificerar att om någon del avskiljs från kroppen som helhet så återtar den sin naturliga form. Detta borde även gälla sädesvätskan som då förvandlas tillbaka till normal halvalvs-säd. Sådan torde vara oförmögen att befrukta en Tressym, varpå inget händer.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Man räknas fortfarande som humanoid trots sin nya form...så jag tror att det blir missfall. Men det är å andra sidan D&D, en fantasy-värld, vi snackar om. Gör vad du tycker känns rätt helt enkelt. Själv så vill jag helst inte tänka mer på saken /images/icons/smile.gif
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Jag skulle låtit det bli ett ware-kreatur. Kan dock inte bestämma mig om den skulle bli en half-elf eller en tressym vid fullmåne...
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jupp. "Any part of the body or piece of equipment that is separated from the whole returns to its original form."

Som parentes kan nämnas att de har ändrat lite på druidens wild shape förmåga i Masters of the Wild, se denna sida.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
were-kreatur skapas väl ändå inte så?

har väl ingenting med saken att göra faktiskt.. däremot så måste ju varelser som kentaurer och bariuarer kommit från någonstans? :gremlaugh: :D

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Tja, om det betraktas som en sjukdom som smittar så måste den väl ha börjat någonstans...

Skippa logiken, en sådan handling _KRÄVER_ en kul respons. Tänk dig förvirringen när de gulliga flygkattungarna vid fullmåner blir half-elves och ingen fattar vad som händer!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Sluta stjäla mina halvalvs-skämt!!! [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Problemet är bara att drkar skapar halfdragons genom att para sig med människor, ogres och annat när dom är i en annan form som dom har fått genom polymorph self. Där får du en nöt att knäcka!
 

Boobis

Warrior
Joined
14 Mar 2002
Messages
253
Location
STHLM
De får väl anta en feminin form av rasen de skall para sig med, och vara polymorphade tills de har fött barnet ...

-J
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Inte alls. Drakar, djävlar och änglar (i resten av posten snackar jag bara om drakar, men det mesta gäller även djävlar och änglar) har en attans förmåga att para sig med lite allt möjligt. Om vi antar att draken är av hankön så kan den förvandla sig till en hanne av relevant art, och söker upp en hona. Under själva akten så lämnar säden den förvandlade draken och återgår till att vara draksäd, varpå den förhoppningsvis befruktar en äggcell. Resultatet blir alltså en halvdrake. Om draken i stället är en hona så blir blir det givetvis lite annorlunda, men principen är densamma.

Vad som är relevant i den förekommande frågan är dock att människor (eller snarare halvalver) inte har samma ohämmade fruktsamhet som drakar har. Människor kan helt enkelt inte få barn ihop med katter - inte ens flygande dylika. Människor kan få barn ihop med andra människor, alver samt orcher, och inte så mycket mer (förutom då varelser som drakar).
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Den viktigaste praktiska effekten av en sådan handling är nog att man som spelledare kortar ner listan med potentiella kattvakter med en person...
 
Top