Nekromanti Cricket & Crocodiles

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Halloj,

så var det dags att tala om att Cricket & Crocodiles numera finns att hämta. Speltesten föll väl ut, även om dom lyckades gå totalt vilse just efter andra delen och min tidsuppskattning runt 10 tiden att "vi är nog klara runt 13" blev totalt havererad och vi blev klara först 20, sju timmar efter ETA, men så kan det gå när spelare sitter med sina ledtrådar och inte riktigt delar med sig av all info så de andra springer in i fel fålla, och sedan går man vilse.

Finns att hämta här: Cricket & Crocodiles

// Totte
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Då faller samordningsfrågan hur man styr upp att bara en spelledare i gänget hämtar... Reidal, du eller jag?

-Gunnar (spelleder inte alltid)
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Eller ska låta en tredje part (johan) ta det så vi får spela båda. Jag kommer att ha sista sviten i Picnic in Poland som måste provas också... Victoria hade gärna spelat om jag inte läst igenom det, så det kanske vi skulle ta först. Våra spelare vet inte hur lyckliga de är...
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
MR_Fallen_Publishing said:
Eller ska låta en tredje part (johan) ta det så vi får spela båda. Jag kommer att ha sista sviten i Picnic in Poland som måste provas också... Victoria hade gärna spelat om jag inte läst igenom det, så det kanske vi skulle ta först. Våra spelare vet inte hur lyckliga de är...
Lysande: mer rollspelande åt Gunnar!

-Gunnar (som har en bissart bra spelvecka på gång)
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Hehe, kunde du inte hålla dig?

Btw - tease tease tease, nästa äventyr kommer nog bli en serie av kortare äventyr, om jag nu lyckas hålla ner det.

Namnet på serien kommer vara Wicked Times, och den första delen skall hela "All Guns Blazing".

Kommer bli lite hårdare och lite mindre tänka för spelarna, försöker hitta en lagom balans där.
 

Melkor

Veteran
Joined
20 May 2010
Messages
24
Totte said:
Halloj,

så var det dags att tala om att Cricket & Crocodiles numera finns att hämta. Speltesten föll väl ut, även om dom lyckades gå totalt vilse just efter andra delen och min tidsuppskattning runt 10 tiden att "vi är nog klara runt 13" blev totalt havererad och vi blev klara först 20, sju timmar efter ETA, men så kan det gå när spelare sitter med sina ledtrådar och inte riktigt delar med sig av all info så de andra springer in i fel fålla, och sedan går man vilse.

Finns att hämta här: Cricket & Crocodiles

// Totte


Vill bara tillägga att det INTE var jag som höll inne informationen. Min karaktär hade nog med problem. Men min nyfikenhet bidrog nog till att vi blev en-två timmar "försenade". Men grymt skoj (när vi väl hajade galoppen)


//D
 
Top