Nekromanti Crackdown- WTF!?

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Så, Microsoft har ju låtit en ladda ner spel gratis nu ett tag, och den senaste som man har fått är Crackdown. Jag har hört talas om det tidigare, och det har låtit intressant, så jag tänkte att nu kunde man ju ta chansen. Och vilken jävla upplevelse!

Efter baraett par minuter så får jag se hur galet det kan bli. Min karaktär hoppar 10 meter i luften, springer som en gepard och slår iväg folk. Men jag inser efter ett tag att det bara är början. Nu kan jag hoppa över byggnader (vissa, dvs) och när jag slår någon så är det insta-kill och dom flyger iväg 10-15 m.

Att köra bil är apsvårt, speciellt när man har en karta som är idiotisk.. Vilket jag funderar om det var inplanerat, med tanke på hur galet allt annat är så passar det in.

Så, just nu funderar jag på om det är ett bra köp med tvåan, och jag funderar på om jag ska låta någon annan spelare bara hoppa in. Senaste gången jag lät någon göra det så var det någon som redan hade gjort mycket mer än mig, och bara höll på och åkte runt. Det gör så att jag förlorade lite orken med det.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Jag gillade crackdown men jag fann att det lite senare Prototype gjorde "person med superkrafter i en sandbox stad" genren bättre. Jag har inte testat Crackdown 2 men om du gillar Crackdown komemr du älska Prototype :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Menar du ettan lr tvåan då? Har man större frihet rakt igenom så är det bra. Men tvingas man göra vissa val, som t.ex. "antingen gör du 5% mer skada lr så tar du 5% mer skada"? Hur ser det ut mer konkret isf?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
!Paxen said:
Menar du ettan lr tvåan då? Har man större frihet rakt igenom så är det bra. Men tvingas man göra vissa val, som t.ex. "antingen gör du 5% mer skada lr så tar du 5% mer skada"? Hur ser det ut mer konkret isf?
Jag har bara testat fvåan kort men jag pratar om 1:an. I ettan kan du köpa alla uppgraderingar till slutet. Grejejn är att krafterna där är mer radikala med tex glidflygande, tentakel armar, klor eller hammar händer och så vidare. Vissa uppdateringsr kommer från kampanjen och vissa från att äta folks hjärnor. Så 5% hit eller dit är aldrig aktuelt.

En av de andra stora skillnaderna från Cracldown är att du är mycket mäktigare och redan från början kan du springa rakt upp för byggnader och karatesparka helikoptrar.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
God45 said:
!Paxen said:
Menar du ettan lr tvåan då? Har man större frihet rakt igenom så är det bra. Men tvingas man göra vissa val, som t.ex. "antingen gör du 5% mer skada lr så tar du 5% mer skada"? Hur ser det ut mer konkret isf?
Jag har bara testat fvåan kort men jag pratar om 1:an. I ettan kan du köpa alla uppgraderingar till slutet. Grejejn är att krafterna där är mer radikala med tex glidflygande, tentakel armar, klor eller hammar händer och så vidare. Vissa uppdateringsr kommer från kampanjen och vissa från att äta folks hjärnor. Så 5% hit eller dit är aldrig aktuelt.

En av de andra stora skillnaderna från Cracldown är att du är mycket mäktigare och redan från början kan du springa rakt upp för byggnader och karatesparka helikoptrar.
Låter som ett bra köp i framtiden. Nu ska det bara passa med ekonomin och tid. Jag har massor av spel att spela färdigt, och när AC4 kommer så är jag upptagen i flera månader med det (pirater!)
 

Mattias G

Veteran
Joined
30 Dec 2012
Messages
28
Location
Stockholm
Kul - jag jobbade på Crackdown ett tag, men bytte jobb innan det blev färdigt. Det var ett sånt där spel som var roligt även medan man jobbade med det - t.om. i början när husen bara var rutiga lådor, så testade man nya funktioner man lade till liite längre än strängt talat nödvändigt :gremlaugh:
 
Top