Cosplay-butiker???

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Hej!

Min tonårsdotter har utöver rollspel och datorspel även cosplay som intresse, något jag kan näst intill noll om. Tidigare har hon mestadels tillverkat allt själv eller köpt på cons, men iom att hon fått julklappspengar har hon sneglat på att köpa färdiga cosplay-kostymer via internet. Jag har hjälpt henne att kika lite och jag måste säga att nästan alla sidor som säljer cosplay känns väldigt suspekta.

Någon som vet något om cosplay-butiker? Vilka är suspekta och vilka är legitima? Finns det något bra community i Sverige för att diskutera sådana här saker?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Dottern har beställt från Mycostime. Tror de har säte i Kanada. Men grejerna tillverkas visst i Kina. Vi fick precis en avisering att hennes Bennet-dräkt har skickats därifrån.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Dottern har beställt från Mycostime. Tror de har säte i Kanada. Men grejerna tillverkas visst i Kina. Vi fick precis en avisering att hennes Bennet-dräkt har skickats därifrån.
Säg till om ni är nöjda när paketet väl kommer fram.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Dottern har beställt från Mycostime. Tror de har säte i Kanada. Men grejerna tillverkas visst i Kina. Vi fick precis en avisering att hennes Bennet-dräkt har skickats därifrån.
Är lite nyfiken. Blev ni nöjda?
 
Top