Nekromanti Corto Maltese? Finns det?

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Alltså, ett rollspel i samma tema och tidsanda som Corto Maltese? För... serien är ju tuff. Då borde rollspelet vara bättre :gremwink:

Har jag missat ett redan utgivet spel eller ett regelverk som sitter som hand i handske?


Storuggla, bollar med bunkrar
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,742
Jag tycker jag känner igen bilderna som fasen men jag vet inte om jag nånsin läst den... men! Hur som helst: jag har bestämt för mig att det kördes ett äventyr inspirerat av (och illustrerad med bilder från) serien på senaste SnöKon. Vill också minnas att de helt enkelt hade använt reglerna från nån omgång av Call of Cthulhu så... en helt vanligt BRP. Kanske med några inslängda finesser (brukar ju vara lite så med konventsäventyren). Spelade det inte själv så mer än så kan jag inte säga om saken.
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Det stämmer!

Corto Maltese-inspirerade berättelsen om den episka hjältinnan Milagros Tere Condal och hennes vänner har börjat bli ett ständigt inslag på SnöKon och man får hoppas att det dyker upp igen. Däremot är det väldigt tydliga Cthulhu-influenser med demoniska artefakter och kulter, så under ytan bubblar ju helt klart Yog-Soghot.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ständigt och ständigt... De senaste två åren har det förekommit. Men för att vara konvent så är det ju hyffsat ständigt i och för sig.

/Jonas, vill ha beef :gremwink:
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Men du, det är väl tänkt att vara med i vinter också? Eller minns jag fel.

I vilket fall. Jag ger mig, men beefar tillbaka lite ändå genom att säga att din mamma är ful. :gremtongue:

/Johannes, beefar tillbaka
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag har faktiskt ingen aning om det kommer vara i vinter. Tror inte jag kommer spela det hur som helst. Hade vissa problem med utformningen av scenariot om jag ska vara ärlig. Men tänker inte försöka pracka på dig eller någon annan här mina åsikter i frågan så lämnar exakt vilka osagt.

Hehe, det här kanske inte är rätt forum för beef hur som helst.

/Jonas
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Lemuria kanske? Fel geografisk plats, men hade det utspelat sig i söderhavet så? Tid och stuk är ju ganska rätt.
 

Morgath

Warrior
Joined
4 May 2001
Messages
223
Location
Lund, Skåne, Sverige
:zeppelinare:

Dardevil - från Fantasy Games Unlimited (1980-talet nån gång) är väl i samma anda misstänker jag. Ganska trevligt litet spel om jag minns rätt. Nog ganska svårt att få tag på idag dock...Nåån dåre säljer det begagnat (?) på Amazon här

Det gjordes av samma författare som senare skrev Shadowrun, tror jag.
 
Top