KÖPES Coriolis: The Great Dark på Adlibris?

verlandes.

rollspelskollektivet
(visste inte var jag bäst skulle lägga denna fråga, så det fick bli Köpes och säljes).

Jag har noterat att det är lite godtyckligt vilka böcker som går att beställa från Adlibris eller inte. Även när det är böcker från samma förlag kan det se lite olika i - vissa av Fria ligans böcker är t.ex. tillgängliga, medan andra inte.

Det finns säkert en naturlig orsak, men min fråga är: är det någon som vet om Coriolis: The Great Dark kommer tillgängliggöras på Adlibris? Jag frågar eftersom jag tänkte köpa in den till biblioteket och det är en mycket lättare sak att göra när vi beställer från återförsäljare vi har upphandling med (det går såklart att kringå, men det blir något klånkigare). Jag har byggt upp ett rätt bra rollspelsbestånd sen jag började jobba här, men det finns en avgjord sci fi-lucka, som jag har tänkt fylla med Coriolis.

Taggar in @TomasFriaLigan som kanske vet?

Jag uppskattar så mycket att biblioteken tar in rollspel. Inte svaret på din fråga men ville visa uppskattning.

Jag uppskattar så mycket att biblioteken tar in rollspel. Inte svaret på din fråga men ville visa uppskattning.
Var på studiebesök på Strängnäs bibliotek igår, de hade en bra hylla. Men jag undrar om inte min förra arbetsplats, Nynäshamns bibliotek, har Sveriges bästa rollspelshylla. Vi var fyra entusiaster där, inklusive @DeBracy så det finns både bredd och djup i den hyllan.

Loggade in på uppsalas biblioteken och såg direkt att de hade tagit in mythic bastionland. Reserverade på studs.

De har ett brett utbud på Stadsbiblioteket i Uppsala, en hel del OSR men också "mainstream" spel som D&D och DoD23. Väldigt kul att det finns tillgängligt!

De har ett brett utbud på Stadsbiblioteket i Uppsala, en hel del OSR men också "mainstream" spel som D&D och DoD23. Väldigt kul att det finns tillgängligt!
Här i Nyköping har jag försökt göra ett rätt brett utbud med de resurser dom finns. Mysteriespel i form av Kutulu och Väsen, fantasy i form av Shadowdark och Drakar och Demoner, och massa däremellan. Har främst fokuserat på äventyrsböcker, så merdelen av hyllan är såna.

Back