Nekromanti Coriolis Crew?

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Jag gissar att de flesta backers äntligen lagt händerna på sina boxar och börjat grotta ner sig.
Av ren nyfikenhet undrar jag vad för typ av grupp era spelare valt till sina rp? Hur tänkte ni? Vad var det som fick er att välja osv.
Vad tycker ni om denna del av reglerna?
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Lol, jag har inte ens haft tid att titta på spelet. Och det kommer att tarva en genomgång innan jag överväger om det ska spelas eller inte.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Samma här, jag köpte spelet i onsdags, och har inte hunnit läsa genom allt än. Just nu är min spelgrupp i en Eon-fas, och det ska rätt mycket till från Coriolis för att vi inte ska köra D&D efter den.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Kul att folk svarar vilka andra spel de spelar istället. :)

Min plan (börjar spela på söndag) är att låta den sortens beslut vänta. Kommer köra ett relativt minimalistiskt inledningsscenario för att försöka sälja världen och stämningen först och låta spelgruppen "få" sitt skepp genom det scenariot. Därefter kan vad som helst hända.

Känns annars som att risken blir att man säger, varsågoda, här har ni ett rymdskepp och ett gruppkoncept - gör vad ni vill. Men spelgruppen har ingen aning om var de ska börja.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Lightshy;n190331 said:
Jag gissar att de flesta backers äntligen lagt händerna på sina boxar och börjat grotta ner sig.
Av ren nyfikenhet undrar jag vad för typ av grupp era spelare valt till sina rp? Hur tänkte ni? Vad var det som fick er att välja osv.
Vad tycker ni om denna del av reglerna?
Det är väl ungefär 99% beslutat att de tar gruppkonceptet "Agenter" med siktet på att driva någon form av kringresande detektivbyrå (med smuggling och kurirjobb vid sidan av. Helst hade de nog valt alla koncept....)

Rollförslagen under konceptet var dock inget vi tittade allt för noga på. Tror det saknade pilot?
Gruppen ser iaf ut att bli: en Pilot (underkoncept "Förare", men hon kommer definitivt att hålla spakarna även i skeppet), en Agent (fd. Underrättelse officer), samt slutligen troligtvis (han har inte skapat sin ännu) en Soldat (tekniskt lagd..)

På tre spelare lades det ned en del energi på att få täckt upp för vitala färdigheter inom gruppen, men även på individnivå. Att hälften av färdigheterna kräver minst 1 för att få användas påverkade en hel del. Ingen vill ju stå helt utan Tekniska kunskaper när eldavbrottet inträffar!
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Tänkte bumba denna tråd lite och se om det finns någon som börjat spela Coriolis nu?
 

JohanToresson

Veteran
Joined
4 Jan 2016
Messages
25
Vad roligt att se att fler planerar Coriolis. Vi har kört tre spelmöten varav det första blev till största delen att skapa karaktärer.

Vi kör ett hemmagjort introduktionsscenario där det är inskrivet att rollpersonerna är agenter för att spela spelet på det vis jag som SL tänkt att spelet spelas bäst.

Du kan se den sessionen och början på kampanjen på vår YouTube-kanal.

https://youtu.be/PvGoIbMA5TA
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
JohanToresson;n209399 said:
Vad roligt att se att fler planerar Coriolis. Vi har kört tre spelmöten varav det första blev till största delen att skapa karaktärer.

Vi kör ett hemmagjort introduktionsscenario där det är inskrivet att rollpersonerna är agenter för att spela spelet på det vis jag som SL tänkt att spelet spelas bäst.

Du kan se den sessionen och början på kampanjen på vår YouTube-kanal.

https://youtu.be/PvGoIbMA5TA
Detta rekommenderas starkt! 5 av 5 mörkerpoäng!

Är inne på ert senaste avsnitt nu och har insett att jag har lite svårt att få loss 3,5h att titta på er (no offense! ;) ) och får därför kompromissa och bara lyssna större delar.. Laddar ni upp avsnitten som ljudpod någonstans? Youtube pausar ju så snart jag släcker skärmen.. :(
 

JohanToresson

Veteran
Joined
4 Jan 2016
Messages
25
Inkognito;n209416 said:
Detta rekommenderas starkt! 5 av 5 mörkerpoäng!

Är inne på ert senaste avsnitt nu och har insett att jag har lite svårt att få loss 3,5h att titta på er (no offense! ;) ) och får därför kompromissa och bara lyssna större delar.. Laddar ni upp avsnitten som ljudpod någonstans? Youtube pausar ju så snart jag släcker skärmen.. :(
Kul att du gillar det! Vi strömmar live via Twitch varje måndag med start 18.15-ish. Sedan läggs det upp på YouTube. Jag tror inte vi laddar upp till någon pod/ljud-tjänst. Men jag kan kolla med vår tekniska avdelning.

Man kan ju kolla på Twitch även om det inte är Live och där välja "audio only". Kanske kan hjälpa? Tyvärr sparas ju avsnitten där bara några dagar.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
JohanToresson;n209441 said:
Kul att du gillar det! Vi strömmar live via Twitch varje måndag med start 18.15-ish. Sedan läggs det upp på YouTube. Jag tror inte vi laddar upp till någon pod/ljud-tjänst. Men jag kan kolla med vår tekniska avdelning.

Man kan ju kolla på Twitch även om det inte är Live och där välja "audio only". Kanske kan hjälpa? Tyvärr sparas ju avsnitten där bara några dagar.
Laddade ned Twitch och lyckades följa er live i avsnitt 2! Avsnitt 3 såg ut att ligga i historiken häromdagen men laddade väldigt trögt.
Nu när du nämnde det googlade jag mig till att youtube har samma funktion (typ), så länge man inte använder appen (på iphone, som genast pausar när man släcker skärmen) som jag gjorde! Bara att köra i Safari, starta videon på youtube, släcka skärmen, och sen trycka på knappen en gång till för att välja Play!
Problem solved! :)
 

JohanToresson

Veteran
Joined
4 Jan 2016
Messages
25
Inkognito;n209498 said:
Laddade ned Twitch och lyckades följa er live i avsnitt 2! Avsnitt 3 såg ut att ligga i historiken häromdagen men laddade väldigt trögt.
Nu när du nämnde det googlade jag mig till att youtube har samma funktion (typ), så länge man inte använder appen (på iphone, som genast pausar när man släcker skärmen) som jag gjorde! Bara att köra i Safari, starta videon på youtube, släcka skärmen, och sen trycka på knappen en gång till för att välja Play!
Problem solved! :)
Snyggt!
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Jag ska vara ärlig.

Jag tog mig igenom ett 20-tal sidor av horisontboken innan det började gå trögt, och jag kämpade mig igenom 10 till innan jag stängde den och lade tillbaka den i lådan. Jag hade hört mycket gott om Corliolis, vilket var anledningen till att jag skaffade det, men... ...det känns extremt torrt och oinspirerande. Man har haft alla möjligheter att göra något som är coolt, ballt och mumsigt, men om detta finns i Coriolis så har jag inte hittat det än.

The search goes on.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Lightshy;n209340 said:
Tänkte bumba denna tråd lite och se om det finns någon som börjat spela Coriolis nu?
Kommer nog hålla på det tills Ikonernas Nåd kommer ut.
 
Top