Nekromanti Coool rollperson

Eriol

Veteran
Joined
20 Jun 2001
Messages
74
Location
Zinkgruvan, en byhåla i Närke
Jag har nog just gjort den coolaste RP jag någonsin gjort. Han är en otroligt cool liten krabat i form av en 121cm kort och massiv kritvit (albino) KAMORF. Han har blodröda ögon och en blodröd klyven orm tunga, han är ambidextiriös och mycket bra med fototropi och därför går denne kamorf runt i sin vita hy, svart höftskynke skogsgrön mantel och svart col glasögon i äkta matrix stuk, ja nästan i alla fall.
Förästen varför finns det så lite skrivet om kamorfer? Jag tycker det är en mycket cool ras som faktiskt inte bara borde vara Slp varelser, va faan de är ju nästan mer civiliserade än Hénea. Hénea kanske var ett dåligt exempel eftersom även de är en vad ska vi kalla det en mycket låst ras men i alla fall.
Jag och min SL som är även känd här på forumet som baronen som äter daak dyrkare till frukost bland annat, vill veta mer om rasen Kamorfer. Har de någon speciell religion (än så länge säger vi att han tror mest på magi, men även på en Undin som han dyrkar) varifrån kommer de och har de något större syfte i historien bakom EON?
 

Cerec

Veteran
Joined
7 Aug 2001
Messages
127
Location
Landskrona
Jag kände en kille som spelade en kamorf en gång men han är död nu!!

It must bee done
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Svarta solglasögon?

Var det ingen som för ett tag sedan frågade hur man spelade ett bergstroll? Anledningen är för att man blir bäst jämfört med andra och LITE spelbalans vill man kanske ha i gruppen.

Kamorfer står inte som en ras pga att de är lite övermäktiga. Hursomhelst kan man ju spela en kamorf om man vill. Snart vill väll folk spela sagitaurer och dyl också. Vilken mycket udda grupp! Jaja, jag spelade i en grupp av : svartsmurfar (ond smurf), marsipulami, galchas (grön liten ödla som är utomjordisk) och en cyklop. Men det var under en MYCKET oseriös (inte ens jag är felfri/images/icons/wink.gif) tid av mitt rollspelsliv. Dod...

Har de någon speciell religion

Om du är flitig kan du ju kolla i religioner, gudarnas kamp. Där tror jag att det står något om någon kamorfgud. Längst bak i boken... Någon ödlegud tror jag.

varifrån kommer de

Takalorrs djungler tror jag (igen).

har de något större syfte i historien bakom EON?

Ingen aning. Troligtvis inte. De behövde väll minst en ödleras. Klassiker...




"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Eh ...

<I>"Jag kände en kille som spelade en kamorf en gång men han
är död nu!!"</I>

Äntligen ! Precis vad jag alltid velat läsa i Eon-forumet.
Nu kan jag dö i frid /images/icons/wink.gif

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Svarta solglasögon?

Ingen aning. Troligtvis inte. De behövde väll minst en ödleras. Klassiker...

Njae, det finns mer än så bakom. *mohahahaha*

-Marco Behrmann
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Svarta solglasögon?

"Var det ingen som för ett tag sedan frågade hur man spelade ett bergstroll? Anledningen är för att man blir bäst jämfört med andra och LITE spelbalans vill man kanske ha i gruppen."

Spela en stadskampanj och du kommer att märka att bergstrollet har få fördelar.

"Kamorfer står inte som en ras pga att de är lite övermäktiga"

Och spelar man en ras som har lite fördelar på sina stats så är man ju kobold, det vet ju alla!? Fast det är klart, kamorfer är bra.

"De behövde väll minst en ödleras. Klassiker..."

NG har ju alltid haft en baktanke med det mesta som de implementerat i Eon. Det är iaf den uppfattningen jag har fått, vilket på minner mig om en sak. Jag vill Ha L&H nu!

/Foilan - the Man, the Myth, the Beast
 

Dranvar

Veteran
Joined
29 Aug 2000
Messages
69
Location
Gothenbourg, South side
Kamorfer e horda och spöar folk men dem dör desto mera, jag menar en SL har tendensen att ge dem bästa karaktärerna lite bättre motstond än grisodlaren ifron halm????
Vi hade 2 kamorfer i vor grupp men SL tröttnade po och skcikade dem po självmords upppdrag, dem kom jävligt long med tanke po motstondet och fällorna och det var tack vare statsen.
Struntsamma, man har rätt att spela det man vill so länge SL godkänner det och jag misstänker att neogames kommer att slänga in dem i en djungel kampanj inom koret;-)
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Där sa du ett sant ord. Jag som SL brukar låta mega-krigarna få lite mer motstånd än andra lite frommare spelare. Annars skulle man väll inte vilja ha en krigare som inte kan annat än att kriga eller hur? Så, om ni spelare vill ha mer långlivade spelare bör ni göra snälla små bönder och dyl. Se också till att få de andra i gruppen på samma spår annars råkar man bara ut för allt för farliga fiender.../images/icons/wink.gif

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Jag vet inte vad du tycker, men jag tycker inte om att vår sl gav dig tillåtelse att vara kamorf... visserligen är det coolt, men vi ska ju till ett dvärgfäste och jag TROR INTE ATT DE SLÄPPER IN KAMORFER!!!

Tirakens död...
Dvärgens bröd...
 

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Det där sa jag aldrig! Men det jag menar är själva kampanjen! Stinnfinaren Tapio och yxsvingaren Kherzam! Det hade fan varit coolare om du hade haft honom med i stråtrövarkampanjen!

Tirakens död...
Dvärgens bröd...
 

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Det där sa jag aldrig! Men det jag menar är själva kampanjen! Stigfinnaren Tapio och yxsvingaren Kherzam! Det hade fan varit coolare om du hade haft honom med i stråtrövarkampanjen!

Tirakens död...
Dvärgens bröd...
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
jag säger bara Mambo

om man svackar Coola RP:s sp finns det egentligen bara Mambo, toshen som är inspererade av Kenders (dragonlance ras)..

Eller min nye namnlösa Frakk Gurdh vars största önskan var att bli Alv. Denne gurdh var även en OTROLIGT skicklig krigsmaskinsmakare och även en utmärkt kock (fasst bara när det gällde svampstuvning).. på fritiden diskuterade han även filosofi, oftast om barbariskt betéende eftersom han HATADE barbariske folk (speciellt alla sorters Tiraker)

Han fick en Alv-prinsesa att niga för honom efter han hade spöat skiten ur henne i en filosofisk diskution om siviliserat betéende och bjudit henne på den GODASTE svampstuvningen hon någonsin smakat!!.
Han slog (nätt och jämt) en drake i en filosofisk diskution om barbariskt betende..

Let's face it,
Gemini rocks..
 
Top