Nekromanti Coola snubbar..

Dahl

Veteran
Joined
3 Jul 2001
Messages
90
Location
Växjö
Tjenna!

Skulle vilja veta lite om era karaktärer..
Kom igen!
ALLA har någon rollperson de anser är roligast!

=)

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Kan beskriva två av mina spelares karaktärer: Gabri L som har semester och inte kan beskriva sin själv; har en Asimar monk (nu lvl 2), en smidig men främst smart sak, som sparkar och slåss...men föredrar att använda sin lätta armborts. Hans Ac är 17 utan rustning, främst för att Asimar har +2 i wisdom, men han har en hygglig dex.
Den andre spelaren har en Half-Elf Barbarian 2/Sorcerer 1, och jag gillar inte då han först kastar mage armor, och sedan kopplar på Rage. En ytterst effektiv kombination, han är något av ett combatmonster....vilket han förhöjer med powerattack och cleave....
....Dessa satte griller i huvudet på mig då Äventyrets ursprungliga opponenter blev slarvsylta...så jag blev helt sonika tvungen att höja CR på monstren (lite mer HD) och det blev lite jämnare. Särskilt då jag lät dem fightas mot en Hobgoblin war lvl 2, en Hobgoblin Clr lvl 1, och en Bugbear war lvl 3. Barbar svinet fick in en critical hit på den förste hobgoblinen (han föll i bitar), men sedan blev det lite jämnare.....Hade de inte haft en potion of cure light wounds, hade munken varit död....nära skjuter ingen hare, kanske nästa gång så får DM skratta.

"When the DM laughs it is already to late"
 

Dahl

Veteran
Joined
3 Jul 2001
Messages
90
Location
Växjö
Haha ok, de låter som trevliga karaktärer!
Jag har en favorit från Ad&d..
En Gnome Illusionist/Thief.
Han heter Sundratzun och går klädd i en fotsid robe (under denna har han en silk bodysuit) asfult =)
På huvet har han en röd fez, och hans ögonglas ligger i djupa veck under hans ögon. Tidigare hade ögonglasen bågar, men efter att ha smakat en fireball, och blivit av med ALL equipment nästan så smälte bågarna, men enl min Dm så ligger de stadigt i de djupa rynkade fårorna under ögonen, så då blev det så.
På händerna har han musse-pigghandskar, eller i alla fall snarlika, och på fötterna Asterixliknande påsdojjor =)
Sundratzun är en ond jävel, som uttnyttjar andra spelare friskt.
Han är ASBALL att spela med godhjärtade spelare, eftersom han då kan dominera och domedera utan att bli dödad på fläcken.. *ler*
I ett äventyr animerade han ett vildsvin, som han enlargade.
Sedan låg han på mage inuti dess benbröstkorg och läste en bok om necromanti.. hehe, asgéo snubbe!
Historien om fireballen skall jag berätta i ett annat inlägg!


"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl
 
Top