Nekromanti Coola namn på äventyr (som inte finns än)

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
För att fortsätta på kranks spår (även om min musiksmak skiljer sig åt lite kanske...):

Wind of Change
It's My Life
The Evil That Men Do
Can I Play With Madness
Over the Hills and Far Away
Us and Them
The Show Must Go On
Sympathy for the Devil


Album kan ha rätt feta namn också:
...and Justice For All
The Dark Side of the Moon
Made In Heaven
No Sacrifice, No Victory
Death on the Road


OK, jag FÖRSÖKTE att bara ha en låt per artist, men det blev två Maiden iaf. Dom har så bra låttitlar! (Och låtar då, men det var inte vad tråden handlar om)

Diverse namn:

If Not Us, Then Who?
Nihil Novi Sub Sole (Nothing New Under the Sun)
The Third Law (åsyftande Newtons lag, "For every action, there is an equal and opposite reaction)
Om du så var den sista mannen på jorden! (zombie-apokalyps, perhaps?)
214 sidor (Dunno, lät coolt)

SirFrog, spyr ut idéer och lånar underskrift av Storuggla
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,485
Location
Stockholm
Åsen
Portkod 1034
Baklastaren som försvann
Sov gott, och dröm sött
Drottningens juvelsmycke
Ärans portar
Det femte oraklet
Välkommen till Soldala
Nazisten utan namn
Mannen från framtiden
Varningarna
Svanen och svärdet
Riddaren från Ransard
Kvinnan med hagelbössan
Grönt te och antemakasser
Flight A113 från Narnia
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Upptäckar Tilogin är tre äventyr jag aldrig skrev:
Kungens Nionde (Om spaniens kolonisering av sydamerika)
Drömmer du om Nordpolen? (Andreés luftfärd till nordpolen)
Klippona i Skyn (Asiatiska upptäktsresande anländer i Australien innan drömmtiden är slut)

Sen har vi klassiker som
Operation: Uppdraget
Hypnotisörens Hemlighet
Världsmästaren i Elakhet
Snygga, Städade och Snälla
Dödligt Mord (snodd från samala sussie)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
* Kistan från Mary Celeste

* Där solen aldrig skiner

* Stenskogens hemlighet

* Trollkungens hjärta

* Andens tre önskningar

* Den andra graalen
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Nattens väktare

Dödens köpmän

I skuggan av månljuset

Lite sådär mörkt tema kör jag uppenbarligen...
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Mundo said:
Dödens köpmän
Jaaaa! Det äventyret skulle jag spela. Det handlar uppenbarligen om legosoldater/legokompanier.

Eftersom jag är helt såld på italiensk renässans så blir förstås kavalleri, armborstskyttar och dylikt för min del, antagligen i någon lågmagisk fantasyvärld med inspiration från första boken om Paksenarrion.

Kanske får man spela både enkla soldater och kompanikaptener under en (militär)kampanj över två-tre somrar, för att se om de tänker förbli dödens köpmän till salu åt de hänsynslösa makthavarna, eller om de får nog.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Robert Jonsson said:
DeBracy said:
Blod, aska och arsenik
Så. Jäkla. Bäst.

Du vann tråden Debbie. :heart:
Naaaw, tack darling. Ser du något Bortomskt framför dig? Jag tänker mig något hårt, kallt och brittiskt av någon anledning. Mer vet jag inte.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
anth said:
* Trollkungens hjärta
Här ser jag nåt lite trudvangskt framför mig. Ett klassiskt fantasyäventyr där man där man drar runt i ett område som har lite mystik i Vildhjartas anda och letar efter Trollkungens hjärta. Det sägs en gång faktiskt ha varit ett hjärta, men är till synes en juvel stor som en trollnäve.
 

Vidugavia

Veteran
Joined
14 Sep 2008
Messages
35
Once upon a rainy day

15 juni, 1876. Robroy McDougal är död, mördad under mystiska omständigheter på sin ranch utanför Sacrament, en liten stad i norra Arizona.

Solen gassar denna tidiga söndagsmorgon när McDougal jordfästs med flertalet av stadens innevånare närvarande. Få kände honom men det är helt enkelt så man gör i Sacrament. Medan prästen håller sitt tal tornar hastigt mörka moln upp sig på himlen. Viskande röster ber till Gud om att det fördröjda regnet nu äntligen ska komma. En åskknall avslutar prästens välsignelse och regnet börjar medan kistan firas ned i det sex fot djupa hålet. Snart öser regnet ned och på landsvägen ses en liten klunga av väderbitna främlingar rida in i staden.

McDougal, som egentligen hette James Fairmont, kom för 10 år sedan till Sacrament och köpte sin ranch första dagen kontant. Sedan dess levde han ganska tillbakadragen och verkade särskilt undvika staden när mycket främlingar var närvarande. Han var del av sydstaternas ingenjörstrupper och fick under det kaotiska krigsslutet tag i en stor mängd guld och värdepapper från en krigskassa. Först tänkte han använda pengarna för att leva som en herreman men ju längre tid som gick, desto mer enstörig och paranoid blev han gällande att någon skulle känna igen honom.

Guldet finns gömt i en stor sandsäck i en fördämning som McDougal byggt tillsammans med ett antal andra ranchägare. En beskrivning av var guldet är finns i ett brev som McDougal skrivit men aldrig sänt till sin mor. Brevet kan hittas på lämpligt ställe. Den alkoholiserade smeden John ”Swede” Johnsson som McDougal ibland söp ihop med kan eventuellt också känna till lite ledtrådar som han dock inte förstår själv.

Vem mördade McDougal? Har någon från hans förflutna hunnit ikapp honom? Vilka är främlingarna som ridit in i staden? Varifrån kom hans pengar?

Förslag på rollpersoner: MacDougals anställda gårdskarlar, främlingar som ridit in i staden och eventuellt letar efter McDougal, den lokale sheriffen mm

Klurrande, girighet och svek.

Slutstrid om guldet vid fördämningen som håller på att spricka pga det kraftiga regnet. RP försöker gräva i fördämningen medan övriga stadsbor försöker rädda fördämningen som om den spricker riskerar att spola bort borde åkrar och hus.
 

Netherbird

Veteran
Joined
18 Feb 2012
Messages
5
Location
Fagersta och Stockholm
Power Duck

Ett äventyr till Drakar och Demoner. RPna startar på en jättelik slätt. Plötsligt kan de ana fyra annalkande dammoln i horisonten, ett i varje väderstreck.

Sedan smäller det!

10 000 BRUNA KRIGAR-ANKOR ANFALLER! Och för att hotta upp det lite kan vi plocka bort collision detection så att alla kan anfalla samtidigt!
 
Top