Nekromanti cookies?

G

Guest

Guest
Jag har oerhörda problem nrä jag försöker logga in på forumet från biblioteket i Linköping på deras drop-indatorer. Jag blir inloggad men så fort jag går till en annan sida står det att jag inte är inloggad och jag syns inte heller i inloggad-listan och inställningarna från profilen gäller inte längre.
Kan det vara någon inställning på deras datorer/program som gör att cookies inte gäller eller gäller väldigt kort tid eller...
Det är ju lite tråkigt om man inte kan använda 'allmänna' datorer.

/Illern
 
G

Guest

Guest
Ok, jag dyker visst upp på inloggad-listan men datorn här verkar inte anse mig vara inloggad. Jag får till exempel inte upp någon länk för att logga ut. :-(

/Illern

arindel@passagen.se
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Nej, det stämmer mycket bra att forumet funkar dåligt på många "allmänna" datorer och det är tyvärr inget vi kan göra åt. Antagligen har det, som du skrev, något att göra med att cookies rensas eller inte tillåts på datorerna.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
G

Guest

Guest
Det lustiga i sammanhanget (åtminstonde för mig som inte är så insatt) är att det går alldeles utmärkt att logga in på t. ex. Passagen Webbpost från samma datorer.

/Illern
 
G

Guest

Guest
Om det skulle hända igen att man lyckas logga in sig och sedan inte kan logga ut (som det ju blir på biblioteket Lkpg) kan man då logga in en gång till från en dator där det funkar och sedan logga ut?

/Illern
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag vet inte säkert hur systemet är uppbyggt och eftersom jag inte har tillgång till någon dator som beter sig dumt så har jag lite svårt att testa. Tror nog att inloggning är kvar på den datorn. Kanske.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Re: Se inloggade?

Jag hade bara för mig att man inte kunde göra det och isf så skulle ovan nämnda situation inte ha kunnat äga rum...

/Gollum - som har problem med sin ICQ

Alfa Web Rollspel - http://rollspel.alfaweb.nu/
 
Top