Nekromanti Consaber

Coyote Kid

Veteran
Joined
2 Aug 2000
Messages
29
Jag saknar färg på de heraldiska vapnen i modulen, skulle vara fint om någon kunde dra dem.
Har Consaber någon hemlig polis? Vilka får annars röka ut Rakhori ur deras lönnhålor.
Har plebej och regentförsamlingen sina överläggningar på slottet eller finns det något rådhus eller liknande?
Hur utbredd är egentligen Priori Cun-Sabrean? Finns de i alla forna "sex kungadömen"?
Slutligen, vad är egentligen skugglandet och dess varelser?
Tack för en mkt bra modul.

Adios
 

Morollan

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
106
Location
Östersund, Sverige
"Har Consaber någon hemlig polis? Vilka får annars röka ut Rakhori ur deras lönnhålor."

Jag skulle tro att Legio Colonan sköter en del av Consabers underätelsearbete. Jag tänker då främst på huset Consenti. Jag har en RP från det huset som främst arbetar som spion för röka ut rakhori spioner i Consaber.

Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Har Consaber någon hemlig polis? Vilka får annars röka ut Rakhori ur deras lönnhålor."

Ingen som kungen vet om. /images/icons/wink.gif Verduhrakh sysslar iofs med lite Rakhori-utrökande och annat fuffens.

"Har plebej och regentförsamlingen sina överläggningar på slottet eller finns det något rådhus eller liknande?"

Plebejförsamlingens möten sker i rådssalen, medan regentförsamlingen samlas i tronsalen. Båda är i slottet.

"Hur utbredd är egentligen Priori Cun-Sabrean? Finns de i alla forna "sex kungadömen"?"

Förmodligen.

"Slutligen, vad är egentligen skugglandet och dess varelser?"

Hur ska man säga... tänk dig ett Älvaland fast i skymningsljus. Det är ett land som man når i de vildaste vildmarkerna som är fylld av skuggtroll, svartvargar, ikki-mekki och andra oknytt.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
Det är ett land som man når i de vildaste vildmarkerna som är fylld av skuggtroll, svartvargar, ikki-mekki och andra oknytt.

Nähä??? Finns det skuggtroll i skugglandet???

Vad är en Ikki-Mekki? Låter som en finsk glass...

***
Martin Ackerfors - Ohlsson
***
0===|:::::::::::::::::>
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Skuggtroll

Släkt med grottroll månntro?

/WolmerX
Besök gärna min sida, den börjar få lite kött på bena nu.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
Varför skriver du inte bara att det är syskon? Det låter som det på din beskrivning...

De är små, busiga och för det mesta harmlösa.

***
Martin Ackerfors - Ohlsson
***
0===|:::::::::::::::::>
 

Coyote Kid

Veteran
Joined
2 Aug 2000
Messages
29
Skuggland

"Det är ett land som man når i de vildaste vildmarkerna..."

I Consaber står det någonting om att man kommer till skugglande genom Karnag(?)grottan, men på din beskrivning låter det snarare som att om man går riktigt länge i en riktigt stor skog når man fram. Är det första måhända en myt? Det verkar som att det är möjligt för Mundanas befolkning att bege sig till skugglandet, men hur är det omvända förhållandet? Kan man träffa på en ensam, rädd och vilsen gråvätte(?) på Calnias gator?

King Kid
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Skuggland

"I Consaber står det någonting om att man kommer till skugglande genom Karnag(?)grottan, men på din beskrivning låter det snarare som att om man går riktigt länge i en riktigt stor skog når man fram."

Det funkar bra så länge man håller sig långt borta från civilisation. Även vissa platser ligger nära Skugglandet - grottan ovan, till exempel, eller vissa stencirklar och andra platser.

"Det verkar som att det är möjligt för Mundanas befolkning att bege sig till skugglandet, men hur är det omvända förhållandet? Kan man träffa på en ensam, rädd och vilsen gråvätte(?) på Calnias gator?"

Det går att ta sig åt båda hållen, men det uppstår ungefär samma sorts problem åt båda hållen. Sannolikheten att hitta gråvätte i Calnia är väl ungefär som att hitta en vild älg i centrala Tjockhult - jefligt osannolikt men inte helt omöjligt.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Coyote Kid

Veteran
Joined
2 Aug 2000
Messages
29
Re: Skuggland

Är skugglandet "geografiskt" begränsat till Consaber eller skrämmer även soldiska föräldrar sina barn med historier om skuggtroll och annat?
Jag gillar skarpt ideén med skuggland. Lite Svarta draken som gick i Conan för länge sedan.

Kid Skuggyngel
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Skuggland

"Är skugglandet "geografiskt" begränsat till Consaber eller skrämmer även soldiska föräldrar sina barn med historier om skuggtroll och annat?"

Skugglandet är globalt. Det förekommer under andra namn, men nog faen skrämmer alla sina barn med motsvarande svartvargar och skuggtroll.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Skuggland

Som Krille skriver finns Skugglandet överallt - det har alltid funnits med i Eon och Mundana, sedan Eon släpptes -96. Om man letar lite... ,-)

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

-Stefan-

Veteran
Joined
1 Apr 2001
Messages
36
Location
Uppsala (urspr. Leksand)
Re: Skugglandet

Kommer Skugglandet att presenteras i någon nu planerad
modul, och i så fall när?

Kan inte ni på Neogames skriva ihop en liten artikel
(runt 30 sidor, minst :p) om Skugglandet, för att sedan
presentera det grundläggande i Codex?

//Stefan Gunnarsson, Skugglandsfetischist
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Re: Skuggtroll

Å [color:green]fan</font color=green>..

Är de [color:blue]troll</font color=blue> över huvud taget?

/WolmerX
Besök gärna min sida, den börjar få lite kött på bena nu.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: L&H

Vad tror du Legender & Hemligheter kommer innehålla. ,-)

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: L&H

Kommer Legender & hemligheter verkligen att få in allt det där mellan sina pärmar?!

Jag tycker att modulen borde bli ganska tjock om alla hemligheter ur 'hemlighetskapitlen' i de olika böckerna skall besvaras, och dessutom grejer som t.ex. skugglandet, gudarnas natur, Mundanas skapelse, förbannelsen(?) m.m...

Själv är jag väldigt intresserad av att få svar på 'rykten' som 'vart tog Carwelan vägen?', Elfphec och 'den sjunde stammen'...
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jag tycks ha hört det namnet i paksennarion. Något om att ikki mekki har skjutit en paladin så att han liknade ett pigsvin...

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: L&H - Carwelan

Ja, jag undrar var han har tagit vägen......... ,-p

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 
Top