Nekromanti Consaber och dess grannar

Kjölle

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
23
Location
Linköping
Frågor och funderingar.

Ryktesdelen i Consabermodulens kampanjkapitel har vissa motsägelsefulla bitar, men sådana är ju rykten. En hel del av dem handlar om Falier och Thalamur.

Hur het är konflikten mellan Consaber och Melorion, eller Consaber och Caserion. Har Melorion och Caserion över huvud taget samma utrikespolitik eller handlar de var för sig?

/Per
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
"Hur het är konflikten mellan Consaber och Melorion, eller Consaber och Caserion. Har Melorion och Caserion över huvud taget samma utrikespolitik eller handlar de var för sig?"

Varje land inom det Cirefaliska väldet har en egen utrikespolitik som naturligtvis går ut på att främja det egna landet, med undantaget att det inte får skada, vara till nackdel för samväldet istort.

_öRn
 

Sir Gawyn

Veteran
Joined
17 Sep 2000
Messages
132
Location
Umeå
En liten parantes...

Du Kjölle... Jag tror att Kjölla på "bondskan" är ett slangord för manslem. (Som skulle kunna översättas till kuken.) Så nästa gången du befinner dig på en krog i Skellefteå så kan du ju lägga till ett adjektiv som "stor" framför så kommer du nog att bli en brudmagnet! :gremsmile:

Ta inte illa upp, men jag tror att vissa norrlänningar kommer att finna ditt smeknamn roande. :)




Blackstorm
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
personligen längtar jag efter den dag då revolutionen kommer då de där uppblåsta jävlarna i Consaber kommer bli de första att ställas mot väggen.

//marcus
 
Top