Nekromanti Consaber & Eon II

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Eon II levereras med textilband

"Öh... är det inte vi som i slutändan betalar extra för det?"

Inte så säkert och inte helt. En regelbok kan inte kosta hur mycket som helst, eftersom kunderna helt enkelt inte har råd att investera i en regelbok. Ju fler sidor regelboken är på desto mer måste "subventioneras" av företaget för att den över huvud taget ska sälja.

Skulle Neogames ta ca 2 kronor per sida, vilket en normal Eon-modul kostar, så skulle Eon 2 komma upp i ca 600 kronor eller så. Skulle du köpa den till det priset? Om Neogames lägger ut ytterligare 10000 på en trådbindning så är jag inte helt säker på att hela kostnaden skulle sippra ut till kunden, eftersom boken skulle bli för dyr.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Eon II levereras med textilband

å andra sidan är väl det mesta av innehållet i EonII 'gammalt' och borde redan ha betalt sig för konstuktion och (den mesta iaf)layouten...?

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
TIPS!

Böckerna är som ni vet inte de mest skadetåliga i världen.

För att förlänga levnadstiden betydligt kan ni göra som jag,
köpa självhäftande plast och klä dem med.

Dessutom blir de snyggare...




"When the lightning comes even the blind man can see"
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Re: Den som gapar efter mycket...

<I>Hoho, aldrig blir ni nöjda :)</I>

.. öhm, ja, ett halvår har gått med inte så mycket mer än en spelarens handbok utgiven (och alla vet ju vilken kritik den fått, pers. tyckte jag iofs den var okej) och nu ska vi betala för grundreglerna en gång till. Ja, och Consaber kommer också! (men ett år försenat)
Bortskämda vi är =)
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
handlar inte om att jag känner mig tvungen

<I>Det är inget tvång på att köpa Neogames produkter...Så vill du inte köpa Eon II, så gör inte det.</I>

Det var inte det jag sa, jag ville bara påpeka att jag inte känner mig så bortskämd för att jag kan köpa samma sak två ggr. Men vafan, Eon II blir säkert bra, det lär sluta med att jag köper den i vilket fall.
Det kunde dock ha varit lite bättre konsekvens i release-planen överhuvud taget!
 
Top