Nekromanti Consaber & Eon II

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Vad sägs om Consaber till den 2 november?

Dessutom släpper vi Eon II den 29 november! Reviderat, förbättrat och tjockare! Vad sägs om det?

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

(mer info på Neogames websidor i morgon kväll...)
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Vad sägs om Consaber till den 2 november?"

Bättre sent än aldrig?

"Dessutom släpper vi Eon II den 29 november! Reviderat, förbättrat och tjockare! Vad sägs om det?"

Tänk om en skulle ta o införskaffa det också.

"mer info på Neogames websidor i morgon kväll"

En uppdatering! /images/icons/smile.gif

/Sir Foilan
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Bah! Och jag har inte fått veta något förrän nu? Går inte att typ... förhandsboka? *vill ha...mjölk...* =)
Kommer det att visas upp på BSK eller?

/Erik, som ALLTID tyckt om NeoGames. =)

__________________________
an'Lofir
I'm haunted by my own mind
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Dessutom släpper vi Eon II den 29 november! Reviderat, förbättrat och tjockare! Vad sägs om det?

Låter jättebra, blir kul att se vad ni ändrat på... :)
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Dessutom släpper vi Eon II den 29 november! Reviderat, förbättrat och tjockare! Vad sägs om det?

För oss fattiga studenter blir det väl till att önska sig det i julklapp då /images/icons/laugh.gif

Men det låter härligt, då fattas bara drakar då /images/icons/wink.gif

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Vad sägs om Consaber till den 2 november?

Verkar bra

Dessutom släpper vi Eon II den 29 november! Reviderat, förbättrat och tjockare! Vad sägs om det?

Ännu bättre! =)

(mer info på Neogames websidor i morgon kväll...)

Öre dt sant? En uppdatering?? Har väntar hela mitt liv på detta (ja iallafall 2 månader =)).

/Linus - Rollspelare

linus_gbg@home.se
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
*hmm* viss dämpad antusiasm.. vad kommer EonII att kosta ?
Vad är de nya i Eon II
och tja vad mera.. *hmm* kan man fråga..
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Håller med.... har två ex av gamla Eon....första utgåvan plus den där speciella inbundna med Mundana inkluderad...

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Bra bra, men den stora frågan är:

När kommer modulen om JARGIEN???

"Mundana utan Jargier är som Star wars utan stormtroopers"

Nåja, hursomhelst så ska det bli kul att se de förbättringar som förhoppningsvis gjorts till Eon II


/Bjorn
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vad nytt?

Mer information imorgon kväll? Jag hoppas man kan läsa förändringarna då? Är det stora förändringar (Förändringar som ändrar tempo och spel) eller bara regelbuggar som rättats?

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
tjäna pengar

tänk om de släpper eon två bara för att tjäna pengar.
vad tråkig det hade blitt.

Smaffy är jag. blä.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Den krassa verkligheten

"tänk om de släpper eon två bara för att tjäna pengar."

För det första, Neogames släpper naturligtvis Eon 2 (och så gott som varje annan tänkbar produkt i Neogames olika produktlinjer) för att tjäna pengar. Neogames är ett vinstdrivande aktiebolag, och sådana finns till för att tjäna just pengar. Det kan kanske låta elakt och kapitalistiskt, men tänk istället så här: om Neogames inte tjänar pengar går de i konkurs och släpper inga spel alls.

För det andra, Eon 1 är slut i lager. Detta innebär att det faktiskt inte finns något Eon 1 att sälja till butikerna, vilket innebär att det inte heller finns något Eon 1 som Neogames kan få in pengar på. Alltså behövs ett Eon 2 för att Eon ska kunna fortsätta att säljas. Om det inte finns ett Eon 2 blir modulerna till Eon mer eller mindre redundanta, vilket gör att de inte säljer. Se sedan punkt 1 ovan.

Däremot tror jag inte att en vanlig Eon-spelare som redan har ett Eon har så stor glädje av ett Eon 2. En prylfanatiker eller samlare eller andra folk som "bara måste ha allt" kanske har glädje av Eon 2, liksom alla nya spelare som inte hade Eon sedan tidigare. Men de som inte bryr sig om allt tror jag som mest behöver bläddra i regelboken nere på Tradition eller nåt.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Den krassa verkligheten

Det var väl ungefär vad man hade gissat...
Men det var skönt att det kom fram... /images/icons/wink.gif

Så i praktiken kunde man bara gjort en nytryckning av det vanliga Eon... Men för att eventuellt locka några extra köpare kallas det EonII istället...
Jag menar... annars hade man säkert hört en massa mer om saken i förväg...?

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Eon 1.2 ?

Så i praktiken kunde man bara gjort en nytryckning av det vanliga Eon... Men för att eventuellt locka några extra köpare kallas det EonII istället...

Å andra sidan hade det varit fånigt att göra ett nytryck utan att passa på att fixa ev. småbuggar... Att kalla det Eon II innebär att man inte förväxlar de två upplagorna vilket annars hade kunnat leda till missförstånd :)

Så på hela taget tror jag att ett nytt namn var en bra idé, även om "Eon 1.2" kanske hade varit mer rättvisande (även om det suger som namn betraktat ;)

Dessutom kanske detta blir den första Neo-produkt på länge att komma ut i tid...
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Re: Jag ger dig 2-1 odds :)

Dessutom kanske detta blir den första Neo-produkt på länge att komma ut i tid...

Jag ger dig 2-1 odds på att den inte är ute den 29:e november :)

/Bjorn
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Eon 1.2 vs Eon 2

Vad man ska kalla det beror väl på hur mycket som verkligen är ändrat.
För att det ska vara befogat att kalla det Eon 2 tycker iaf jag att det ska vara rejäla ändringar i viktiga delar av reglerna och inte små ändringar av buggar (som borde fungerat från början) och skrivfel...

Kanske skulle kalla det som kommer ut för Eon 1 och det gamla Eon 0.9 eller nåt istället...? >;)

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Kalla mig naiv

men jag tror att de fakriskt kan klara det denna gång... Jag menar, om det princip är en omtryckning, hur svårt kan det vara? Inte ens NeoGames kan missa _alla_ releasedatum...

Jag är inte dum nog att satsa pengar på det dock ;)
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Beta?

Hehe, Iofs tror jag att det vore riktigt att betrakta många spels förstaupplagor som beta-versioner... vissa spel kräver flera uppdateringar innan de når något som förtjänar att kallas 1.0 (typ Vampire där det först den tredje upplagan som fungerar någorlunda).

Det är nog få spelföretag som skulle ha mod att ge ut et spel med en rubrik som "Eon 0.7" ;)

Jag håller med om att det egentligen krävs mer än en nytryckning med buggfixar för att kalla det en ny revision... men vi har inte sett produkten ännu. Kanske har Krille bara försökt undvika att hypea den i förväg för att den skall vara en glad överraskning när den kommer :)
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Optimist...

"Kanske har Krille bara försökt undvika att hypea den i förväg för att den skall vara en glad överraskning när den kommer :)"

Hur skulle det stämma med det vanliga beteendet...?
Det skulle verkligen vara att bryta gamla mönster...
/images/icons/wink.gif



Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 
Top