Nekromanti Consaber 1505 (mina spelare skall ej läsa detta)

ermine

Warrior
Joined
8 Oct 2001
Messages
235
Location
Uppsala
Ovanstående gäller även GrottrolletNaug!


Jag kommer snart att dra igång en (som jag hoppas) storslagen kampanj i Consaber som kommer spänna över flera år, men jag skulle gärna vilja ha några upplysningar om två för kampanjen centrala spelledarpersoner.

Vad sysslade baronessan Rafali och den blivande drottning Fiorina med under det pereinska frihetskriget? Och VAR sysslade de med det? Var hennes majestät redan vid tio års ålder förlovad med konungen?

Tack på förhand!

PS. En gång för alla nu, hur står det till. Lever ALLA Daakpräster i celibat eller gäller det bara de högst uppsatta primoderna?
DS.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Vad blivande drottning Fiorina gjorde känns ganska självklart, imo. Hon lär ha suttit i något av sin fars slott i Seredan och lekt med dockor eller så. Huruvida hon redan då var trolovad med konungen är väl upp till dig som spelledare att avgöra, men jag skulle köra på att hon inte var det.

Rafali, å andra sidan...det får du fråga Krille om.

- Ymir, förstår inte varför inte spelledaren kan avgöra sånt här på egen hand
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
PS. En gång för alla nu, hur står det till. Lever ALLA Daakpräster i celibat eller gäller det bara de högst uppsatta primoderna?

Alla präster lever väl officiellt i celibat tills de blir ertappade... (se bl a Geografica Mundana för uppslag)

Mvh / Phelan
 

Rafali

Veteran
Joined
7 Feb 2000
Messages
37
Location
Salston Tor
Herr ermine,

Som svar på er fråga kan jag berätta att vintern 1505 studerade jag inför min första blasonexamen, som jag erövrade samma vår. Vid tillfället hade jag ännu inte vunnit adelstitel eller förläning, utan var en helt vanlig magiker av huset Duncreigh. Det var först i och med frihetskrigets efterdyningar som jag blev involverad i politiken.

Daaks välsignelse över er,
 
Top