Nekromanti Conjungiterna och dess besvärjelser.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag håller på och bygger upp en kampanj runt de 8 Conjungiterna (L&H sida 71). Kortfattat så ger varje sten -Ob1T6 på att alstra Ataxatropi, men dessa stenar innehåller även 8 unika besvärjelser som är införda utav kaosvarelser och inte mäniskohänder.

Nu är det så att jag har kört fast med vad det kan vara för typ av besvärjelser som dessa stenar innehåller, någon som har något förslag eller använt sig utav dessa stenar tidigare?

Halvt OT men... [SPOILER]

Körde en kampanj med vad jag kallade Artchads Sten. Detta var en sten som ensam hade samma effekt och förmåga som de 8 konjugiterna har tillsammans. Stenen var gömd i ett gravvalv på gränsen mellan Tokon och Alarinn.

RP:na var en blandning av lokals som hyrts in av ett cirefaliskt sällskap som skulle undersöka nämnt gravvalv. Det vara alltså någon barabar, någon alv och någon sabrisk makthavare från området.

Oturligt nog vakade en gammal djurgud (en sådan gud som härskade under den förra eonen) över gravvalvet och han vaknade när stenen stals. Cirefalierna lyckades fly (det tog något dygn innan gudomen kvicknat till från sin sömn)och kvar var RP:na som bodde i området.
De fick nu ett ultimatum att inom 4 år (365x4 var något magiskt/heligt tal) återvända med stenen. De fick göra jobbet då guden inte var stark nog att lämna sina gamla marker han härskat över. Om de inte gjorde detta skulle han visa att han var stark nog att ödelägga allt inom X antal mils omkrets från gravvalvet.
På detta vis fick jag en ganska udda RP grupp att arbeta mot ett gemensamt mål - att hitta stenen. De fick röra sig kors och tvärs över Mundana i jakt på stenen. Stenen hade förståss stulits av Sällskapet som skulle använda den för att förbereda/påskynda lite saker till nästa perepetin... Slutligen hamnade de på Yon (egen ö enligt tidigare inlägg) där de fann stenen. På vägen lyckades de bland annat bränna Mazakko och spela De fördömdas sista hopp :gremsmile:

Back