Nekromanti Conan

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Eftersom jag är en stor Conan -fan undrar jag om det är någon som vet om det finns något rollspel baserat på den världen, eller om det finns något tillägg till något spel som gör det. Jag tror mig ha sett nåt tillbehör till DoD som skulle vara så, men jag är ganska osäker.

nån som vet?

"Soylent Green is people!"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Eftersom jag är en stor Conan -fan undrar jag om det är någon som vet om det finns något rollspel baserat på den världen, eller om det finns något tillägg till något spel som gör det."

Jag vill minnas att TSR gjorde ett spel på Conan en gång i tiden, och Steve Jackson Games har släppt GURPS Conan. De kan vara lite småknepiga att få tag på.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Du råkar inte ha några förslag på var man skulle kunna börja leta, eller?

"Soylent Green is people!"
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Annars...

...har ju DoD-91-modulen Kopparhavets Kapare en rätt Conanaktig kille på omslaget... :)

Feliath - på skämthumör idag
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>TSR gjorde ett spel på Conan en gång i tiden, och Steve Jackson Games har släppt GURPS Conan.</I>

Kan nämnas att Robert E. Howard-kännare brukar höja GURPS Conan till skyarna, och säga att TSR's Conanspel suger.

--
Åke
 

Winston

Veteran
Joined
6 Jan 2001
Messages
32
Location
Umeå
Jag vet inte om något spel men det kommer att komma en ny conan film med the rock i huvudrollen. Förmodligen inte så bra men endå.

In the end, everything is a gag.
Charlie Chaplin
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Den kan inte bli dålig om den innehåller Conan the Cimmerian. Allt han är med i blir bra vare sig det är filmer, böcker eller serier.

"Soylent Green is people!"
 
Top