Nekromanti (Con)Fuzion

L337

Warrior
Joined
11 Mar 2003
Messages
355
Location
Norberg
Jag funderar på att skriva ut Alien fuzion. Men vilket av de olika fuzion varianterna ska jag egentligen använda? Det finns core fuzion rules (42 sid.) gjorda 1998. Sedan finns det en variant man får med i Alien fuzion som är på (total basic fuzion rules) 50 sid. men den är gjord 1997. Varför har han (som gjorde alien fuzion) då med den gamla när det fanns en nyare version av fuzion då den versionen av alien jag laddade ner uppdaterades 2002. En sak som också förvirrar mig är: 42 sid varianten skrev nogot om option points (jag har inte läst så mycket av det än) och att man kan läsa mer om det på sid 123. Alltså måste det vara i den komersiella varianten men på talsorian games hemsida skriver dem: "All in a book you can read in an evening." Men det kan man ju inte om det är en bok på över 100 sidor. Option points verkar rätt viktigt men varför är det då mer beskrivning om dem i den komersiella varianten? (spara utrymme kanske, ren gissning)
 

Ziaxool

Veteran
Joined
7 Jun 2002
Messages
137
Location
Kolmården
Optionpoints är poäng som du köper skills, special abilities och advantages för. Alla karaktärer börjar med X antal optionpoints. Om man vill ha mer optionpoints så kan man ta komplikationer (complicatations) som ger lite extra optionspoints (upp till 2x). Komplikationer kan vara kleptomani, besatthet och avsaknande av en kroppsdel.

/Ziaxool - tror det är så.
 

L337

Warrior
Joined
11 Mar 2003
Messages
355
Location
Norberg
ok, men finns det tillräkligt med info om op i fuzion (gratisversionen på 42 sid)?

L337 tackar och bockar för informationen
 
Top