Comic Con Stockholm Summer 2026…

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
…är ett väldigt långt namn med mycket specificitet.

Jag och en kollega från jobbet tänkte gå dit och har köpt biljetter och grejer. Jag såg att Fria Ligan tänkte finnas på plats; finns det något mer man borde kolla in?

Nån mer som tänkt besöka konventet?

Jag har varit där exakt en gång tidigare och då gick jag mest runt. Den här gången har jag och kollegan varsitt arrangemang vi tänkte försöka pricka in. Han tänkte försöka gå på de här herrarnas Q&A och jag var lite sugen på det här snacket. Det vore väl ingen katastrof om någon av oss missade sin grej, men jag tänkte ändå se ifall nån här har goda råd – i båda fallen är det alltså typ "först till kvarn" för att få komma in; brukar det vara kö? Svårt att få plats? Hur långt i förväg är det en bra idé att ställa sig på rätt plats om man vill vara hyfsat säker?

Nån mer som tänkt besöka konventet?
Jag.

brukar det vara kö? Svårt att få plats? Hur långt i förväg är det en bra idé att ställa sig på rätt plats om man vill vara hyfsat säker?
Jag får villigt erkänna att jag i första hand har agerat chaufför till min dotter på CC, och har bara gått på en handfull arrangemang själv. Men baserat på det brukar det räcka att vara där omkring en kvart innan det börjar. Kan såklart skilja sig åt om det är något väldigt populärt/impopulärt. Och vilken lokal de kör i. Om det är någon av scenerna ute i stora hallen blir det inte riktigt ”fullt” - man kan ju i värsta fall stå bakom stolarna och lyssna.

Back