Nekromanti Codex

DarkAngel

Veteran
Joined
14 Jan 2002
Messages
66
Location
Stockholm
Att prenumerera på Codex kostar 129 kr för sex nummer. Tidningen skickas då direkt hem till dig i kuvert tillsammans med olika specialerbjudanden. Fyll bara i formuläret nedan och klicka på Prenumerera-knappen så kommer Codex att skickas hem till dig tillsammans med en inbetalningsblankett. Har du frågor om prenumerationer, eller vill ändra din adress, e-posta direkt till vår prenumerationsavdelning.

Vill inte idiot förklara mig själv men kanske lyckas det med den här frågan:
Vad är codex för sorts tidning? Vad står det i den? Vart hittar man fakta om Codexen? Varför ska man prenumerara på tidningen?
/images/icons/kiss.gif
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
"Vad är codex för sorts tidning?"

En tidning som främst behandlar rollspel, brädspel och datorspel med roll- eller strategianknytning. Recensioner blandas med artiklar och diverse annat material. Tidningen bekostas nästan uteslutande av annonsörer vilket innebär att tidningen är fullbombad med reklam men i gengäld har ett oslagbart pris. Tidningen är mycket proffsig i utförandet och bjuder ofta på åtminstone något som är intressant att läsa.

"Vad står det i den?"

Inte tillräckligt med rollspelsinfo, tyvärr. Brädspelssidorna är ju bra (eftersom det ju inte finns någon annan vettig tidskrift att läsa i om brädspel) och datorrollspelen recenseras i en lite annorlunda vinkling när de är som bäst, vilket faktiskt kan vara intressant. När de skriver om ett datorrollspel ur en rollspelares synvinkel så blir det faktiskt riktigt fängslande läsning och man märker hur bra datorspelsrapportering skall gå till. (Bättre än aftonbladets Henrik Rudin's devis: "75% av recensionen går till att berätta om grafiken, 15% använder vi till att prata om ljuseffekter, 9% använder vi till att rabbla upp bakgrunsinformationen som står på förpackningen och den sista procenten använder vi åt spelbarheten, underhållningsvärdet, utmaningen, storyn och karaktärerna." iaf)

När det gäller rollspelsartiklarna är det mesta lite obskyrt eller allmängiltigt men ett par guldkorn får de faktiskt till då och då.

"Vart hittar man fakta om Codexen?"

Lättast är det att köpa ett ex och läsa i den. Det låter som ett uppkäftigt svar, men jag menar det på allvar. Det finns nog inte mycket Codexinfo att hitta någon annanstans. Codex går att köpa i rätt vanliga butiker. Pressbyråer brukar ha dem, till exempel.

"Varför ska man prenumerara på tidningen?"

Redaktionen får mer pengar då, du får köpa tidningen för ett billigare pris och dessutom får du den direkt i brevlådan. Jag orkar nästan aldrig prenumerera på tidningar men kommer förstås köpa alla nummer även fortsättningsvis. Det är en schysst och okej tidning, den är grymt billig och framförallt har den en väldig potential. Den kan bli hur bra som helst.

/Rising
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,567
Location
Helsingborg
Dark Angel [helt OT]

Jag undrar bara vad du tycker om att serien Dark Angel, som jag antar du tagit ditt namn ifrån, har lagts ner efter andra säsongen?
TV4 har köpt in även den säsongen och ska fortsätta visa resterande första säsongen av DA..

/[color:448800]Han</font color=448800> som visserligen kunde skickat privat, men tänkte att andra kanske var intresserade utav att veta det
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,567
Location
Helsingborg
Helt naturligt ;) [NT]

/[color:448800]Han</font color=448800> som dock tycker det ser ut som om hon har silikonläppar
 
Top