Nekromanti Codex+Sverox=?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag vet inte om det här är rätt forum men jag gör ett försök iallafall. Vad kommer att hända med nästa nummer av Sverox nu när Codex blir försenat? Kommer de att skickas ut i normal takt eller kommer inte nästa nummer förrän Codex också är klart?
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Vad kommer att hända med nästa nummer av Sverox nu när Codex blir försenat? Kommer de att skickas ut i normal takt eller kommer inte nästa nummer förrän Codex också är klart?

Fan vet, men förmodligen blir det svårt att tajma ihop numren i framtiden. Sen beslöt ju Sverok på senaste riksmötet att dra ner på Sverox' utgivningstakt i år (från sex nummer till fyra) så det går troligen inte att hålla en parallell utgivning ändå.

--
Åke
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Är det av ekonomiska orsaker? Vad innebär det för dem som får Sverox tillsammans med Codex?
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Är det av ekonomiska orsaker?

Ja - Sverok får in några föreningar med väldigt många medlemmar (Dreamhack, bl.a) som ska ha kosing av förbundet, och kommer därför att ha ett negativt penningflöde på några hundra papp under året. Nästa år har bidragen börjat inkludera dem och då har man balans i pengarna igen, men åtminstone det här året behövde man snåla in på nånting. (Återstår att se hur mycket man sparar på det; att dra ner utgivningen med en tredjedel betyder iaf inte att man drar ner kostnaden med en tredjedel.)

Nu var jag inte där själv, men av vad jag har hört så var det en väldigt jämn omröstning. Många tyckte att förbundet skulle ta kostnaden med tidningen och snåla in på nåt annat, men fyranummerslösningen vann med en knapp majoritet på argumentet att *det*finns*inga*pengar*.

Dagen efter omröstningen så nämnde kansliet att förbundet dessutom har ett par mille liggande i kassan, men den infon ansågs tydligen inte relevant när man skulle rösta om tidningen... /images/icons/doh.gif

Vad innebär det för dem som får Sverox tillsammans med Codex?

Osäkert än så länge. All bets are off tills Codex har hunnit komma igång med sin produktion och börjat kunna se hur de ska lägga upp sina planer framöver.

--
Åke
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Dagen efter omröstningen så nämnde kansliet att förbundet dessutom har ett par mille liggande i kassan, men den infon ansågs tydligen inte relevant när man skulle rösta om tidningen... "

Som Sveroks medlem i vardande är mitt intryck av deras insatser högst blandat. Ideén med organisationen är mycket god och de få personliga kontakter jag har haft med dem har alla varit mycket trevlig. Samtidigt har vår förening inte blivit registrerad fastän det var ett par månader sedan våra ansökningar skickades in, dessutom så får jag ingen vidare positiv känsla när jag läser om sådana saker som du just nämnde. Det hade varit väldigt skönt om man kunde lite på att en organisation som Sverok var befriade ifrån interna intriger och prestige tänkande.
 
Top