Nekromanti Codex + Skola = Undrande Blickar

Joined
27 Jun 2000
Messages
52
Location
Piteå, Norrfjärden
Haha, jag tog med mig Codex 005 till skolan för att ha nått att läsa på matten, och oj vad folke tstirrade på tidningen och deras blickar såg ut som "vad är det? det ser ju bra ut"

:)

//Nicklas "PeGe" Westerlund | God, Root, What is the difference ?
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Hmm, själv brukar jag snarare få blicken vad f*n är det där för idiottidning. Men de är nog bara avundsjuka på att jag är den enda som spelar rollspel. =)

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
...till skolan för att ha nått att läsa på matten...

Alltså, Codex är en jättefin tidning. Men den bör läsas på fritiden. Under mattelektionerna rekommenderar jag att du läser/räknar matte (jag gjorde det inte och det får jag lida för nu).

/Azagthoth
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Vadå, jag läste inte heller matte(hade i och för sig bara A och B) men fick bra betyg ändå.

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,064
Location
Linköping
Re: Matte (OT)

Vadå, jag läste inte heller matte(hade i och för sig bara A och B) men fick bra betyg ändå.

Lyckliga du! Jag har aldrig tyckt matte var så där fantastiskt roligt att lära sig. Det har jag ju fått för sedan, och då läser jag ändå biologi där man ju kunde tro att man skulle slippa...

[color:green]Putoris Vulgaris Astrabo, legionär med eklövskrona
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Re: Matematik (OT)

Va faan, hittade du ingen tråkigare lektion att läsa den på???
Matte rockar ju :)

Skämt åsido, läs inte codex (eller annan nöjesliteratur) på lektionerna. (Det kommer ni ångra senare, jag gör det i alla fall, ångrar att jag inte pluggade seriösare i skolan alltså.)

/Bjorn

PS: Passa på att visa upp tidningen för ert skolbibliotek om ni har nå't. Dom kanske tar in den. (Bibliotek brukar ju prenumerera på mycket skumt.)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Samma sak för mig, fast jag läste faktiskt Matte A, B, C, D och E. Min mattelärare sa att hon ville sätta högre betyg på mig men hon kunde inte för jag hade inte gjort något på lektionerna /images/icons/smile.gif.

/Seinet - Jobbigt när man måste klista och klippa med å, ä och ö (sitter vid en av Sun-datorerna i skolan som INTE har svenskt tengentbord /images/icons/mad.gif).

<font size="3">Rädda smilisarna!</font>
<font size="1" color="#646464">Dom är roliga</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: RPG matrial + Lumpen = Undrande Blickar

Vad jag läste under de långa långa perioderna av långtråkighet i lumpen..
Antingen läste vi eller spelade partie efter parti efter parti av poker.. Omgång efter omgång efter omgång Uj vad jag vann tändstickor och uj uj vad jag förlorade tändstickor..
Tja först läste jag ut allt militärt matrial de hade böcker om Vapen *mums* böcker om NBC strid ( Nuckler Biologikel and Cemical strid ) har fortfarande intresangta drömar *hmm* väldigt bra böcker gott om bilder på skador som uppstår..

Sen efter jag hade läst dessa böcker fem sex gånger och spelat poker tills andra omgången kort började se utslitna ut hämtade jag Rpg matrial som jag satt och läste..
Star Wars Adventure jurnals = Stor förvirring sen började de se att det fanns storys förutom äventyr så alla började låna dom av mig..
Sen resten av matrialet jag läste i ignorerades i stort.....
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Matematik (OT)

Skämt åsido, läs inte codex (eller annan nöjesliteratur) på lektionerna. (Det kommer ni ångra senare, jag gör det i alla fall, ångrar att jag inte pluggade seriösare i skolan alltså.)

Personligen så brukade jag skriva rollspelsgrejer på mattetimmarna i högstadiet, men då efter att jag räknat färdigt allt som jag skulle (vilket brukade gå ganska fort).

Några kompisar till mig spelade faktiskt rollspel på mattetimmarna i sexan (några år sedan nu...). Även här efter att de räknat färdigt vad de skulle. De hann med många långa kampanjer i skolan har jag för mig.

/Emil
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Matematik (OT)

Några kompisar till mig spelade faktiskt rollspel på mattetimmarna i sexan (några år sedan nu...). Även här efter att de räknat färdigt vad de skulle.

Själv spelade jag sänka skepp. Utan att vara klar med det jag skulle göra. Jag rekommenderar det inte.

/Azagthoth
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Sänka skepp (OT)

"Själv spelade jag sänka skepp. Utan att vara klar med det jag skulle göra"

Ahh, sänka skepp. Vilket underbart tidsfördriv när man har riktigt tråkigt. *nostalgik*
Vilka fina minnen...

Fast jag håller, får en gångs skull(möjligtvis två), med dig här. Det rekommenderas inte. :)

/Sir Foilan
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Rollspel + Skola = Mobbing

<I>Haha, jag tog med mig Codex 005 till skolan för att ha nått att läsa på matten, och oj vad folke tstirrade på tidningen och deras blickar såg ut som "vad är det? det ser ju bra ut"</I>

Va, mobbar dom inte rollspelare i din skola? =)
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: RPG matrial + Lumpen = Undrande Blickar

Mmmmmm...Lumpen ja...Jag vill minnas att vi spelade Mutant 2090 under en övning i tältet....Det var klart uppskattat.....Det gick så långt att "rollspelarna" (alltså vi) alltid fick skit för att vi förde ett sådant jävla liv på natten.....Men kul var det....

Och snacka om att folk levde sig in...Alltså personer som aldrig tidigare spelat var hur inne i det som helst..(Var de kanske för att dom satt med sina automatkarabiner och KSP´n i högsta hugg under striderna??)....

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 
Joined
27 Jun 2000
Messages
52
Location
Piteå, Norrfjärden
Re: Matematik (OT)

Haha, man läser Codex OCH Arbetar på matten..

Sen ang. Bibliotek så har jag gett förslaget till Sambiblioteket i Härnösand, dom skulle ha möte om det på Fredag.

//Nicklas "PeGe" Westerlund | God, Root, What is the difference ?
 
Joined
27 Jun 2000
Messages
52
Location
Piteå, Norrfjärden
Givetvis.. jag arbetade ett tag, sen såläste jag.. =)

man skall väl ha nån belöning för att man segar sig igenom MAtten ?

//Nicklas "PeGe" Westerlund | God, Root, What is the difference ?
 
Joined
27 Jun 2000
Messages
52
Location
Piteå, Norrfjärden
Haha, jo, dom måste nog vara avundsjuka.. vars finnes denna skola som ser ner på Rollspelare ? (Och säg nu inte "I hela landet" för då blir jag itne glad)




//Nicklas "PeGe" Westerlund | God, Root, What is the difference ?
 
Joined
27 Jun 2000
Messages
52
Location
Piteå, Norrfjärden
Re: RPG matrial + Lumpen = Undrande Blickar

Själv så har man inte gjort lumpen... Ännu.. .

Men den tiden kommer väl antar jag..

man får försöka spela lite rollspel på samma sätt som man har fått beskrivet här.. med undantaget att inte leva om _för_ mycket =)

//Nicklas "PeGe" Westerlund | God, Root, What is the difference ?
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Matematik (OT)

Själv spelade jag sänka skepp. Utan att vara klar med det jag skulle göra. Jag rekommenderar det inte.

Nu förtiden brukar jag spendera tiden som läraren står och "föreläser" om matte och fysik med att spela spel på min T83 (miniräknare).

Följande saker har jag kommit fram till att en avancerad miniräknare kan användas till:

1. Spela spel
2. Fuska på prov
3. Programmera roliga program

/Emil


Kolla gärna in: <a href="http://www.eonse.com"> Eon SE</a>.
 
Top