Nekromanti Codex nr 2, 2001

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Deade-line sista mars, helst tidigare

I Codex nr 2 kommer upplägget vara, ungefär enligt nedan

Antal sidor
1 Framsida
1 Innehåll
2 insändare
25 sidor rollspel
2 sid Drakar & Demoner (skriver RiotMinds)
2 Sid Western (skriver Rävspel)
2 sid Eon (skriver Neogames)
2 sid N2 (skriver Neogames)
2 Nyheter
5 Figurslag
2 sid Warhammer
2 sid Ronin?
1 sida MageKnight?
2 Serier
8 Film
22 dataspel/TV spel
18 sid PC
4 sid Playstation
Ca 30 sidor annonser, kuponger, butiksguide
1 sista ordet
plus diverse...

Just nu planerar jag...

Att ha med en Evil Dead special som tar upp filmer, dataspelet, brädspelet, manus, m.m. Inklusive ett rollspelsäventyr som baserar sig på Evil Dead-filmerna. Detta håller redan på att skrivas.

Vi har ett gäng artiklar på lager som vi kan använda.

Fler kåserier där skribentens personlighet präglar texten.

Fler artiklar som kan knytas till varandra. Det kan tex vara som i detta nummer där vi skriver om StarWars dataspel, serier, böcker, filmer, m.m. Detta är projekt som flera redaktionsmedlemmar kan samarbeta med.



Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
är min uppföljare till kampanjkursen och rollspelens historia (den utländska delen) planerad till nummer två? Jag behöver veta så att jag vet vilken deadline jag ska hålla mig till.

De kommer klocka in på runt 7 sidor för uppföljaren och runt 2 sidor för rollspelens historia. Givetvis beror längden på hur mycket bildmaterial som används.

Daniel "Warduke" Schenström
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Rollspelens historia kommer att vara scannade bilder av diverse rollspels omslag. Till kampanjkursen kommer det vara datafärglagda tuschade bilder. Jag står för motiven och neuter för färgen.

Daniel "Warduke" schenström
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Testade just länken och det fungerade utmärkt.

Jag skickar hans uppgifter i ett mail tillsammans med de övriga som ska ha gratisnummer. Neuter får själv skicka in godkännandet via mail.

Daniel "Warduke" Schenström
 
Joined
8 Dec 2000
Messages
14
Hej Ola!

Hmm... i din planering finns inga sidor för Magic planerade. Antar att du bara glömt att skriva upp dem.

Personligen tror jag att Codex tjänar på fler än bara 4 sidor Magic. Kortspelet är ju större nu än någonsin och antalet spelare i Sverige växer för varje dag. Jag tror att om antalet sidor får ökas till runt 8 skulle ni även vinna Magic-entusiaster till tidningen. Som det är nu är det nog ingen Magic-spelare som köper/vill prenumerera på tidnigen om den bara innehåller 4 sidor :(

Material är nog inga svårigheter i alla fall :)
 
Top