Nekromanti codex 9

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
är den bra eller är den bra...codex tidningarna är ju super bra...det var de...

"Nu är tiden inne"

Cozcin
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
en besvikelse...

Rollspelssektionen bestod i detta nummer av fem artiklar.
Vilket (imho) är för lite, och att hälften av dem dessutom
är helt i svartvitt förbättrar knappast situationen.

Alla Star Wars-fans blir nog glada eftersom tidningen
innehåller hela fyra artiklar om filmerna och spelen.

Tidningen innehåller en genomgång av Sagan om ringen-
brädspelet, som jag sett fram emot oerhört. Men den är
totalt oläslig p.g.a. en grov grafisk miss!

Det enda som gladde mig i detta nummer var beskrivningen
av Klondike, Krister Sundelins lilla text där han förklarar
sitt hat till sommaren och slutligen att PeGe skrivit en
insändare som han dessutom blivit belönad för...
 

Jouni

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
6
Location
Norrköping
Vet inte

Datorspel, Datorspel, Datorspel och Datorspel.....
Inte så kul att få senaste Codex, då den ej skiljer sig speciellt mycket från de myriader av kackiga PC-speltidningar som svämmar över i varje butiks tidskriftshylla.
Eller.... nu var jag för hård.
Det var visst roligt att vakna till den tunga dunsen som innebar att senaste Codex landat på hallgolvet.
Och det går ju att hitta godbitar bland alla kackiga datorspelsrecensioner och förhandstittar.
Och stort puss och plus för att de inte längre recenserar och betygsätter filmer och spel de ej ens sett och provat.
"Jo, men enligt de flesta kritiker skall denna vara bra, så jag ger den 4 filipluttar...."
Blääh för sånt.




"The sun shines on the aluminium.
I guess this must be the home of the hitmen"
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: en besvikelse...

Japp, rollspelssektionen var en besvikelse. Kan inte se hur man kan låta bli att ha med material till de två största rollspelen, om man ser till olika butikers topplistor, i Sverige, DoD och D&D. Jag säger inte att de artiklar som fanns med inte skulle vara det utan att det borde var minst två till, nämligen varsin till respektive DoD och D&D. Det finns förvisso en sida med recentioner av tre D&D-produkter men det räknar jag inte in som material till D&D.

Personligen anser jag att DoD, D&D, EON samt något rollspel till skall ha fasta avdelningar under rollspelsavdelningen.

Skall inte bara vara negativ, artiklen med Dio skall ni ha beröm för, det var en trevlig överaskning, plattan Holy Diver är hårdrock när det är som bäst. Det är även alltid lika roligt att läsa om Star Wars oxå.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Hasse on 2001-07-10 21:06.</EM></FONT></P>
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Suveräna grejer!

Tidningen innehöll mycket kul stuff!
Intressantast var artikeln om Star Wars-filmernas olika rykten (gissa om jag snabbkollade sekvenser efter läsningen) och recensionen av Sagan om ringen-brädspelet tror jag...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Krilles "sommarhat"...

Jäklar vad rätt han har på den punkten! Jag kände totalt igen mig på alla grejer (förutom att jag kanske gillar brännt grillkött lite mer än så)... Det som stämde mest var det där att man längtar till vintern!

Hans artikel i förra Codex va också bra, så jag hoppas han fortsätter skriva där! (Snälla!)

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Verkligen inte!

Star Wars-grejerna var av yppersta klass! Mer sånna teman vill man se!

(Eftersom jag är på gott humör ska jag ta och beröma Mikael för de härliga bilderna också!)

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jo!

Intervjun var bra! Jag älskade delen om Baal.. Underbart! Hmmm kanske ett äventyr vore en idé..?

Angående Maggan och Krilles sommarhat.. Att ni inte sitter ute på kvällen och spelar rollspel? Det är ju myyyyyysigt!

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
två ideer

"Intervjun var bra! Jag älskade delen om Baal.. Underbart! Hmmm kanske ett äventyr vore en idé..?"

Ja, kan leda till två fantsyscenarion, på kommet så här i brådrasket.

1. RP befinner sig hos någon och deltar i en seans/ritual och framkallar Baal/en demon/högre väsen som tar RP till fånga så att de inte kan lämna huset de befinner sig i. RP uppgift blir att hitta ett sätt komma ut ur huset alternativt driva tillbaka det som de framkallat.

2. RP deltar i en seans/ritual och framkallar Baal/en demon/ett högre väsen som säger att de inte kan lämna huset men när RP försöker så går det bra. Det är bara det att de det framkallar är bundet till någon RP eller några RP och följer med RP och ställer till med besvär för RP. Vilka besvär RP råkar ut för kan vara antingen "allvarliga" eller "humoristiska" beroende på vilken typ av äventyr man vill ha. RP uppgift i äventyret blir iaf att på något sätt bli av med det som de framkallade och ev. ställa till rätta de besvär som de kan rätta till.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Re: Jo!

"Att ni inte sitter ute på kvällen och spelar rollspel? Det är ju myyyyyysigt"

Jag tar mig friheten att ändra...

Att ni inte sitter ute på kvällen och spelar rollspel? Det är ju myyyyyyggit.

Nog sagt för min del.



"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,479
Location
Stockholm
Det var bisarrt

Skall inte bara vara negativ, artiklen med Dio skall ni ha beröm för, det var en trevlig överaskning, plattan Holy Diver är hårdrock när det är som bäst.

För mig är ett sådant uttalande på något sätt det som verkligen visar att Codex inte är den tidning jag hade hoppats att den skulle bli.

För mig alltså. Andra uppskattar den, och ser säkert fram emot fler artiklar om andra musiklegender. Om man vill ha (roll)spelsanknytning i dessa rekommenderar jag dock att Codex skriver om Slayer och Boltthrower, som gavs ut på GW:s kortlivade musikförlag.

"Blood for the blood god", som Slayer så vältaligt formulerade det.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Det var bisarrt

"För mig är ett sådant uttalande på något sätt det som verkligen visar att Codex inte är den tidning jag hade hoppats att den skulle bli."

Jag kan inte heller påstå att jag tycker att Codex har blivit den tiding som jag hoppats på att den skulle bli, jag har i princip i alla inlägg som jag gjort i detta forum skrivit att jagg tycker att balansen mellan de olika avdelningarna i tidningen är ojämn och då i synnerhet vad gäller hur stor plats dataspel/dreamcastsspel/PS-spel får jämfört med andra avdelningar. Har även skrivit att jag tycker att det skall var mer rollspelsmaterial i tidningen.

Så jag tror nog att vi båda egentligen är av samma åsikt om vad som det borde finnas mer av i tidningen, då jag misstänker att du hoppats på en Codex med mer rollspelsmaterial än idag. Trots att jag gillade Dio artikeln så är inte jag heller intressad av artiklar med olika artister i vart och vartannat nummer.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
fasta avdelningar

allvarligt talat så borde de stora rollspelen ha fasta avdelningar, sen kan man ha en avdelning där man skriver om andra mindre rollspel.
de flesta andra magasin och tidningar har ju fasta inslagg. det är ett enkelt system, kanske inte det mest spännande, men det funkar.

jag har fortfarande inte fått min codex ännu :gremfrown: misstänker att det är postens fel nu. ska kanske till stan idag och tjuvkika lite i sf-bokhandeln...

serieforum på
<A HREF="http://www.angelfire.com/art/heartcomics" target="_new">http://www.angelfire.com/art/heartcomics</A>
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jag skulle njuta!

Usch va härligt om Codex skriver om Slayer! Iofs så skulle det kanske leda tidningen lite på avvägar, men slayer är så jäkla BRA!

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Spela ute på kvällen...

OK, det kan stämma... Men det verkar funka bäst till skräckrollspel, och i våran spelgrupp har vi inte börjat med något sådant ännu... /images/icons/frown.gif

Jag håller dock fortfarande fast vid att vintern är den ultimata årstiden!

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Håller fulständigt med på den punkten...

Eller har ni kanske problem med mygg på vintern också?

Tänkte väll det... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Ska jag tacka Codex redaktion för att jag ännu inte har blivit prenumerant - och därmed får tidningen tidigare??
Det som står att läsa i tidningen är bra, det som jag saknar är: Fasta artiklar till de tre största rollspelen i Sverige: D&D 3ed, DoD6 samt EON. Tack till Mikael Sol för de fina teckningarna, hoppas du har fått din CODEX nu,
med hälsning från Göteborg!

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 
Top