Nekromanti Codex 4

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Så vad tyckte ni om det senaste numret? Själv tyckte jag det var lite välmycket om dataspel (t ex vampire). Tycker det borde vara lite mer om rollspelsmusik.

/Anders

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag tycker gott att det kan vara "lite väl mycket" om allt, bara det är en jämn spridning. Fast å andra sidan är jag av åsikten att Neotech och Eon skall ha merparten av tidningen, men jag förstår samtidigt målsättningen att försöka nå ut till så många som möjligt.

/RD

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Håller med dig... när jag anmälde mitt intresse om att prenumerera på codex så trodde jag att jag skulle få se mycket mer av deras egna spel... visserligen förstår man att de måste bredda lite... men när det hamnar pokemon och magic grejer i tidningen blir man lite besviken... :o)

chrull
 
G

Guest

Guest
Tycker att det är en hårfin gräns mellan riktiga artiklar och reklam insnurrat i massa text.

Recensionerna av dataspel kan ni lika väl lägga ner. Det finns andra tidningar som gör detta bättre.

/PAX
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Pokemon i nr 3 var lite av ett olycksfall i arbetet. Det kommer inte mer Pokemon i Codex. Däremot så är satsningen på magic helt riktig. Magic tillhör en av de stora delarna som utgör vår spelhobby, utöver Lajv, Rollspel, datarollspel. Codex kommer inte att skriva om lajv som det ser ut i dag. Dessutom så tror jag att du klarar av att hoppa över de fyra sidor som handlade om magic i Codex nr 4, trots allt handlade resten av materialet om annat...

Självklar är artiklar till Neogames spel ett stående inslag.

Det enda som egentligen begränsar innehållet i Codex är våra duktiga medarbetare. Så ju fler skribenter som är villiga att skriva desto bättre och mer varierad tidning kommer Codex att bli.


Ola Nilsson
Chefredaktör, Codex

www.icodex.nu ola@icodex.nu
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Jaha, det var ett konstruktivt inlägg. Vi ser att dataspel är en viktig del av framtida codex. Och det rör sig då främst om datarollspel. Vilka kan bättre avgöra hur ett datarollspel bör vara om inte riktiga rollspelare med stort dataspelsintresse?

Jag menar inte på något sätt att dataspel ska ta över Codex, inte på långa vägar, men att det lockar in helt nya människor till hobbyn. Visste du att datarollspel utgör den tredje mest säljande kategorin av dataspel i Sverige idag (enligt tidningen Manual nr 7 2000).

Är det kanske så att datarollspelen kommer att ta över vanliga rollspel? Vi på Codex tror inte det, men vi kommer att följa vad som händer.




Ola Nilsson
Chefredaktör, Codex

www.icodex.nu ola@icodex.nu
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Bra! Då får jag be dig att inkomma med artiklar och recensioner till framtida Codex. Vi behöver folk som skriver vad de tycker och som står för detta. :)

Codex har ju bara 4 nummer på nacken, och då finns det plats för förbättringar. Skriv istället en insändare och skicka in till oss, och ge exempel på vad som är dåligt, vad som är bra, och hur du tycker vi ska förbättra oss.

Och jag kan inte tro att du ogillar allt i Codex...


Ola Nilsson
Chefredaktör, Codex

www.icodex.nu ola@icodex.nu
 

Lasombra

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
49
Location
Umeå
*Huga* Tänk hur det skulle bli för i de flesta datarollspel springer man faktiskt bara omkring och får exp...

Nils/ som är en mycket förvirrad människa
 

Lasombra

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
49
Location
Umeå
Vad jag tycker om med Codex hittils har ialla fall varit en mer genomgående beskrivning av länderna till Eon de har faktiskt varit riktigt trevliga att läsa... Dessutom skrattade jag ganska gått åt artikeln om "filmisk action"

Nils/ som är en mycket förvirrad människa
 
Top