Nekromanti Codex 1, 2001 på tryck!

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Just nu håller ZetterQvist Tryckerio att trycka 25.000 ex av nya Codex. 100 sidor rakt genom i färg! Nu dröjer det inte länge innan tidningen kommer hem till er kära medarbetare, och ut i butik. Dock skall tidningen plastas in och det skall packas med ett gratis rollspel Tellus till alla prenumeranter, m.m.

Snart!!!!

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Det låter bra.

När är Deadlinen för nummer 2?

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
deadline

Hej alla medarbetare.
Deadline borde vara snart, eller åtminstonde inom 2 veckor för skribenter och recensenter så att korrekturläsarna får någon vecka på sig dom också... och så Vi layoutare, vi kommer i fortsättningen inte att lämna ifrån oss tidningen förens 1 vecka efter att vi har fått sista materialet... Detta eftersom vi till detta numret helt och hållet brände ut oss på grund av material som samma dag som tidningen skulle gå i tryck.
För att undvika en total mental kollaps har vi (jag och Johan) därmed mestämt att även vi ska ha tid på oss att göra våran del... Därmed klagar jag inte på någon, jag bara konstaterar och hoppas att en deadline kommer upp å det snaraste och att DEN EFTERLEVS så att tidningen kan komma ut i rätt tid utan att någon behöver jobba under total psysisk stress och med feber...

Så, deadlines, gärna uppsatta redan idag! :)
Föresten så vill vi på layout veta direkt vad som ska vara med i tidningen så att vi kan börja kontakta företag angående bilder och liknande, det är ett krävande arbete och det tar lång tid.
Speciellt viktigt är det med datorspelsrecensioner då dessa kräver många feta bilder...
Ha det underbart och hoppas att ni gillar det delvis nya layouten av Codex.

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,313
Location
Enköping
Re: deadline

Inom två veckor? Ack!

När jag pratade med Ola sade han i slutet av mars. Mitt problem är inte så mycket att hinna skriva färdigt i tid som att ha tid att skriva på dator (har ingen egen) och kunna få feedback från mina assistenter.

Men jag håller med om att alla ska få rimligt med tid att göra sina delar. Kan tänka mig att pressen ökat mest på er nu när det är så många sidor som ska layoutas.

Jag skulle önska att de av oss som kan och har tid får byta en veckas korrekturläsning mot egen korrekturläsning.

Till layoutare: Jag har skickad iväg en recension på Dreamcastspelet Shenmue till huvudansvarige men inte hört något tillbaks från honom så till det kan ni leta rätt på bilder. Angående mina övriga bilder se mina personliga meddelanden till dig.

Daniel "Warduke" Schenström
 
Joined
8 Dec 2000
Messages
14
Re: deadline

Har också hört slutet av mars från Ola.

Dessutom undrar jag om det finns ett exakt datum när tidningen kommer till prenumeranterna / affärerna.

Ola sa något om två veckor räknat från idag. Kan det stämma?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: deadline

det trycker jag låter som en stor siffra.. i alla fall mycket större än vad jag hoppas på.. det här nummret är ju så kraftigt försenat..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
När komer Codex?

Så här är det. Förra året trodde vi att nr 1 skulle ut i januari. Sedan kom Portal och köpte Apokalyps förlag. Vi sparkade igång en dataspelssatsning och där kom mycket material mycket sent från många. Skitjobbigt. Men, utan annonser kan vi inte trycka tidningen.

Just nu trycks Codex. den skall torka, plastas , packas, m.m. Det tar tid. Men så fort det är klart kommer vi att i första hand skicka ut till prenumeranter, i andra hand till alla butiker och sist till Interpress (som har vissa speciella datum vi måste gå efter...)

Jag har sagt att inom 2 veckor bör den vara hemma hos folk, jag vet dock inte exakt.

Nästa nummer har dead-line den sista mars, vi har en del material klart. Och vi ser att det kontinuerligt droppar in material, inte bara till dead-lines - utan hela tiden. Det gör att korrläsare och layoutare hinner i god tid sätta sådant som kan och måste komma tid. Medan det senare finns tid för i-sista-sekunden-panik-jobb.

Nr 2 av Codex kommer ut den sista april. Om allt vill väl...

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: När komer Codex?

Det låter bra...

att det skulle bli förseningar på det här nummret är väl egentligen bara att vänta sig...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: deadline

Jag skulle önska att de av oss som kan och har tid får byta en veckas korrekturläsning mot egen korrekturläsning.

Eftersom jag är samordnare för korrekturläsarna så ser jag helst att vi får se materialet. Egen korrekturläsning är svårt, samtidigt som jag förstår varför vissa skribenter inte vill att någon skall pilla i deras "verk".

Det är därför jag vill ha in material i god tid. Texter som kommer i god tid kan vi korrekturläsa, skicka tillbaka till skribenten, få skribentens godkännande och sedan iväg till layout. Men material som kommer på deadlinedatum (för layout) kan vi inte arbeta så med, det finns helt enkelt inte tid för det.

/Azagthoth
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Ajajaj!

"Jag skulle önska att de av oss som kan och har tid får byta en veckas korrekturläsning mot egen korrekturläsning."

Rätta mig om jag har fel...men min tolkning är att de som korrekturläser och skriver material skall korrekturläsa sitt egna? Det är en dödssynd...

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,313
Location
Enköping
Re: Ajajaj!

Vad är straffet för dödssynd?

Nej, jag har andra som korrekturläser mitt material. men underligt nog fann jag mer fel i min text efter korrekturläsningen än vad som fanns vid inskickningstillfället. (Gäller min Kampanjkurs-artikel i nummer 6)

Daniel "Warduke" schenström
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Ajajaj!

Det är ju tråkigt, men vill upplysa dig om att det då inte fanns en avdelning för just korrekturläsande, vilket det gör nu.

/Azagthoth
 
Top